Wat verdient een onderwijsassistent?

Ik heb moeite met het vinden van een cao. Omdat ik binnenkort een onderhandelingsgesprek in ga wil ik me toch een beetje hebben ingelezen.

Ik ga werken in het mbo en ik ben aangenomen als technisch assistent.

Ik ga leerlingen vooral helpen met printen, het bedienen van machines en hun dtp werkzaamheden.

Ik ben aangenomen vanwege mijn praktijkervaring in de grafische sector, daar heb ik 4 jaar werkervaring opgedaan maar als onderwijsassistent begin ik net. Daarom vind het lastig om mijn loon te bepalen.

Ik volg nu een avondopleiding naast mijn werk en ik wil genoeg geld overhouden om mijn studie te kunnen betalen. Zou iemand mij op weg kunnen helpen met het bepalen van mijn loon?

Heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Op de bronsite staat niet de functie van onderwijsassistent, wel die van technisch onderwijsassistent (de bekende amanuensis, die bijv. leraren natuur- en scheikunde assisteert bij het maken van opstellingen voor proeven en het materiaal daarvoor beheert).

Salaris is afhankelijk van aantal ervaringsjaren.
Iemand van 23 jaar en ouder met 0 dienstjaren krijgt euro 1660.- (bruto. Salarisschaal 6, trede 1) Daarna stijgt het jaarlijks.
Met 5 dienstjaren euro 2089.-
Met 10 dienstjaren euro 2359.-
Met 11 dienstjaren euro 2412.- en daarbij blijft het.
(Er zijn uiteraard wel inflatiecorrecties maar het salaris zelf stijgt niet meer).

Als je functieniveau enigszins hiermee vergelijkbaar is, zou je dus rond de 2100.- uit kunnen komen (als men althans bereid is de werkervaringsjaren elders mee te laten tellen als dienstjaren in het onderwijs. Hoe gemakkelijk of moeilijk je dat voor elkaar kunt krijgen weet ik niet.)
Computoon