Hoe zeg je een stageplaats netjes af, nadat je bent aangenomen, omdat je wat beters gevonden hebt?

Ik ben laatst aangenomen bij een organisatie als stagiaire, die mij is aangeboden door school, nou is deze stageplaats erg ver voor mij, en heb ik iets gevonden in mijn eigen stad, ik ben hier ook aangenomen.

School heeft mij verteld dat ik dit zelf moet afzeggen, hoe doe ik dit op een nette manier? Wel heb ik bij mijn sollicitatie gesprek gezegd dat ik verder geen andere sollicitaties had lopen toen mij dit gevraagd werd, omdat ik pas na die tijd toevallig in aanraking ben gekomen ben met de andere stageplaats.

Alvast erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
24.3K

Antwoorden (2)

Je geeft zelf al antwoord op jouw vraag. Persoonlijk zal ik even een belletje doen. Is persoonlijker en eigenlijk ook wat eenvoudiger. Gewoon kort vertellen dat je via een derde iets hebt gevonden wat veel dichter bij huis is.

Mocht je het alsnog via een brief willen doen..

''Geachte meneer X, mevrouw X,

Onlangs.......bij uw organisatie aangenomen voor mijn stage als X..

Echter ben ik met toeval in aanraking gekomen met...... Aangezien de afstand beduidend minder is heb ik besloten om....

Alsnog wil ik u bedanken voor....

Met vriendelijke groet,

jouw naam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedankt ze voor de geboden kans enz. Dan kort en bondig je beweegreden de reistijd en kosten . En nogmaals bedanken en succes bla bla Ja de wereld is klein dus mogelijk kom je ze toch weer tegen Prive of zakelijk of mogelijk dat je er toch nog een keer gaat werken succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou per mail doen kost die mensen het minste tijd en wie schrijft die blijft . En een cc naar school . Zo dat je niet terug hoort die heeft niks meer laten horen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies zoals Kapperkort adviseert: doe het in ieder geval op tijd en schriftelijk (b.v. via e-mail met cc én mét leesbevestiging).