mag een werkgever mij wekenlang op reserve zetten dus zonder dat ik zekerheid heb op werk?

heb de afgelopen 2 maanden volop gewerkt via een uitzendbureau maar in de maand november is er minder werk.
Op de reservelijst heb ik geen enkele zekerheid op werk dus ook geen inkomen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja, een uitzendbureau mag je wekenlang of zelfs maandenlang op reserve zetten. Overigens gaat dat wel twee kanten in, jij mag ook zeggen dat ze pech hebben als ze weer wel werk voor je hebben.

Geef dus aan bij het uitzendbureau dat je graag voor hun wilt blijven werken voor die ene werkgever, maar dat als ze geen zekerheid kunnen bieden dat je ook via andere uitzendbureaus gaat zoeken naar werk. En dan verdienen ze helemaal niets meer aan je.

Wel heel vervelend natuurlijk! Want het lieft wil je gewoon weten waar je aan toe bent, maar helaas is dat het risico van uitzendwerk, geen zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jouw werkgever is dus het uitzendbureau.

Als er geen werk is, of geen passend werk,
dan heb je geen werk.
Dat is inherent aan werken bij een uitzendbureau.

Je kunt dus bij het uitzendbureau aandringen op het zoeken naar een baantje voor jou, waar dan ook.

Of je gaat stevig op zoek naar een baan bij een bedrijf,
in plaats van bij een uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, weet ik allemaal wel want ik werk inmiddels al 2 jaar voor verschillende uitzendbureaus maar geen enkel bedrijf zit te wachten op een 56 jarige sollicitant die een vaste baan wil in deze tijd!
Omdat ik de afgelopen jaren weinig gebruik heb gemaakt van mijn recht op ww (kan nog 2 jaar)vroeg ik mij af of het zinvol is toch maar ww aan te vragen over de dagen dat ik niet kan werken.
Op deze manier word ik aan het lijntje gehouden en kost het me veel geld als ik niet word opgeroepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat allemaal wel weet, dan snap ik je
vraag niet???