mag een werkgever mij wekenlang op reserve zetten dus zonder dat ik zekerheid heb op werk?

heb de afgelopen 2 maanden volop gewerkt via een uitzendbureau maar in de maand november is er minder werk.
Op de reservelijst heb ik geen enkele zekerheid op werk dus ook geen inkomen..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, een uitzendbureau mag je wekenlang of zelfs maandenlang op reserve zetten. Overigens gaat dat wel twee kanten in, jij mag ook zeggen dat ze pech hebben als ze weer wel werk voor je hebben. Geef dus aan bij het uitzendbureau dat je graag voor hun wilt blijven werken voor die ene werkgever, maar dat als ze geen zekerheid kunnen bieden dat je ook via andere uitzendbureaus gaat zoeken naar werk. En dan verdienen ze helemaal niets meer aan je. Wel heel vervelend natuurlijk! Want het lieft wil je gewoon weten waar je aan toe bent, maar helaas is dat het risico van uitzendwerk, geen zekerheid.

Jouw werkgever is dus het uitzendbureau. Als er geen werk is, of geen passend werk, dan heb je geen werk. Dat is inherent aan werken bij een uitzendbureau. Je kunt dus bij het uitzendbureau aandringen op het zoeken naar een baantje voor jou, waar dan ook. Of je gaat stevig op zoek naar een baan bij een bedrijf, in plaats van bij een uitzendbureau.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100