Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een tandarts in de hele koninkrijk orthodontie uitvoeren?

Ik woon op Aruba en ik wil tandarts worden die ook orthodontie doet.ik weet niet of het alleen in Nederland het recht heeft om orthodontie te doen.Dus mijn vraag is of ik dat in Aruba kan doen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
737
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je in Nederland tandheelkunde gaan studeren en daarna op Aruba orthodontist worden? Aruba heeft geen eigen opleiding voor tandartsen, dus als jij in Nederland orthodontist mag zijn, mag je dat op Aruba ook. Probleem zal meer zijn om een praktijk te stichten, want volgens mij zijn er al best veel tandartsen op Aruba.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de salaris van een tandarts in Aruba dan bijna hetzelfde?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ook op Curacau bestaat de mogelijheid om geneeskunde te studeren bij de St. Martinus University. De St. Martinus University is een nog jonge universiteit, erkend door de Nederlandse Antillen en de WHO. De opleiding is volgens het Amerikaanse model en wordt in het Engels gegeven.Voordat studenten co-schappen gaan lopen moet het USMLE examen met goed gevolg worden afgelegd. Dat examen wordt ook in Nederland erkend.

Wellicht valt hier ook tandheelkunde onder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding