Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke richting kan ik het beste opgaan met een MBO Sportopleiding?

Goededag,
Ik ben nu bezig met een MBO Sport en Bewegen 3/4 eerste jaars, daarbij vroeg ik mij erg af wat de beste richting is omdat ik goed wil verdienen.
Bij deze opleiding weet ik dat HBO er sowieso in zit, zonder HBO zal ik ook weinig tot maximaal gemiddeld verdienen.
Ik kijk graag naar salarissen die boven de 4000 liggen, dit is voor sommige mensen erg overdreven maar ik kijk graag naar de toekomst!
Zelf dacht ik bij de richting Sport, Management en Ondernemen, hiermee kan je toch aardig veel richtingen op die je goed betalen?
Ik hoop graag op het advies van jullie die mij verder kunnen helpen!
P.s: Ik woon zelf in Rotterdam en ben op dit moment 19 jaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

4000 euro is ongeveer anderhalf keer modaal. Je kunt een dergelijk bedrag verdienen met een opleiding waarbij je uiteindelijk sportmanager bent, maar je moet er rekening mee houden dat je stukken lager begint, rond de 2400 euro en dat het niet voor iedereen is weggelegd om tot dat hoogste bedrag te komen én dat het bereiken van zo'n bedrag jaren duurt. Het salaris is daarnaast ook afhankelijk van het soort instelling waar je werkt en of daar een cao geldt. Werk je als zelfstandig sportmanager, dan is het salaris erg flexibel en geheel afhankelijk van jouw zakelijk succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het salaris van 4000 euro geldt overigens wel voor een hbo'er, met alleen mbo verdien je (veel) minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding