Is het zo mannen nog steeds meer verdienen dan vrouwen in dezelfde functie?

(Dit heeft geen extra uitleg nodig volgens mij ;-))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is zo. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als je van 1000 gelijkwaardige personen (leeftijd, ervaring, opleiding) het salaris gaat vergelijken, dan ontvangen de mannen meer. Niet verdienen, maar ontvangen...
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat gebeurt nog steeds men ziet de man nog steeds als kostwinner, en daarom krijgt hij iets meer salaris dan vrouwen.
Ik heb het laatst nog mee gemaakt dat mijn uurloon 1,05 euro hoger was dan van een vrouw met de zelfde functie en leeftijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor , ik heb een mannenlijke collega die werkt dezelfde hoeveelheid uren als ik en we verdienen even veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet per se er zijn ook vrouwen die in dezelfde functie met dezelfde leeftijd die meer verdienen,een en ander heeft ook te maken met dienstjaren, opleidingsniveau, voorgaande functie,beginsalaris als je al langer bij dezelfde werkgever werkt, en de manier waarop je onderhandelt over je salaris,nu of in het verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee tegenwoordig niet meer,vroeger was het heel erg,in tennis verdienen vrouwen nu evenveel als de mannen terwijl de mannen 3 sets spelen en de vrouwen 2

Dit was gewoon een voorbeeld hoe dit de laatste tijd veranderd is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van je werkgever af. In het onderwijs, de zorg en bij de overheid krijgen mannen en vrouwen in dezelfde functie hetzelfde betaald.
Daar kan het soms wel zo zijn dat voor vrouwen doorstroming naar hogere functies moeilijker is.