Wat is de max tempratuur waarin je in een kas mag werken?

Ik werk bij een tuincentrum in een kas. En vorig jaar was het buiten rond de 38 graden en voelde het binnen als 45, 50 graden aan. Maar vanaf welke tempratuur mag ik niet neer werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Er is geen maximum temperatuur, tenzij het schadelijk voor je gezondheid is (dit is het geval bij zwangere werknemers, werknemers met een slechte conditie, werknemers met een extreem laag gewicht (minder dan 50 kg), werknemers met een hoog vetgehalte, werknemers met hart- en vaatziekten en sommige werknemers die geneesmiddelen gebruiken.):

Arbobesluit: Artikel 6.1 Temperatuur

Rekening houdend met de aard van de werkzaamheden die door de werknemers worden verricht en de fysieke belasting die daar het gevolg van is, veroorzaakt de temperatuur op de arbeidsplaats geen schade aan de gezondheid van de werknemers.

Indien door de temperatuur op de arbeidsplaats of door ongunstige weersomstandigheden toch schade aan de gezondheid van de werknemers kan ontstaan, worden persoonlijke beschermingsmiddelen ter beschikking gesteld.

Indien de ter beschikking gestelde persoonlijke beschermingsmiddelen schade aan de gezondheid niet kunnen voorkomen, wordt de duur van de arbeid in een zodanige mate beperkt of wordt de arbeid met een zodanige frequentie afgewisseld door een tijdelijk verblijf op een plaats waar een temperatuur heerst als bedoeld in het eerste lid, dat geen schade aan de gezondheid ontstaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008498/Hoofdstuk6/Afdeling1/Artikel61/geldigheidsdatum_04-06-2014
HeerVoldemort
9 jaar geleden
lol