Geldt het contract bij het bedrijf waar ik op de loonlijst sta of waar ik daadwerkelijk werk?

Ik werk nu 6 jaar voor dezelde baas. Ik ben begonnen bij bedrijf X. Na 2 jaar opende we en nieuwe vestiging, bedrijf Y. Dat bleek na 2,5 jaar niet zo succesvol en zijn de overgebleven werknemers van bedrijf Y weer terug gegaan naar bedrijf X. Dehet werk voor klanten van Y doen we vanaf locatie X. Tevens werk ik voor klanten van bedrijf X.
Ik ben op de loonlijst bij van bedrijf Y gebleven en heb geen nieuw contract gekregen.
Met zowel X als Y gaat het niet goed en er zal iemand uit moeten.
Er staan nog maar 2 werknemers op de loonlijst bij Y. Dus mogelijk laat de baas Y failliet gaan. Is hij snel van ons 2 af. (zijn de verrekenbare verliezen ook weg?)
Maar kan/mag dit? Of "horen" wij nu weer bij bedrijf X omdat we weer bij hun zitten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Als je op je contract kijkt zie je toch wie de wederpartij is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een contract bij Y. Werk weer bij X.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gek dat je geen contract hebt bij de partij waar je werkt. Of lees ik nu alles verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het punt juist @LimaW.
Waar kun je op terugvallen als je werkgever niet op je contract staat?
Lastig hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie vraag +

Antwoorden (1)

Het bedrijf waarmee je de arbeidsovereenkomst bent aangegaan, is leidend. Als dat bedrijf zou worden overgenomen door iemand anders moet je daarover worden geïnformeerd en gaan alle rechten en plichten mee over naar het nieuwe bedrijf.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een en hetzelfde bedrijf van dezelfde werkgever kan meer locaties hebben maar dat doet er niet toe. Je werkgever kan je ookelders detacheren maar ook dat doet er niet toe. Hij blijft verantwoordelijk voor de betaling van het loon (ook al zou hij de salarisadministratie uitbesteden) zolang jouw arbeidsovereenkomst met hem in stand blijft.
Computoon