Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkervaring/Stages scheiden op curriculum vitae (cv), welke volgorde is wenselijk?

Ik ben volop aan het solliciteren (sinds ik in feb. me diploma heb behaald).

Nu vraag is me af, moet je stages en werkervaring scheiden? Bijv. kopje: stages en dan een aantal stages vermelden en vervolgens een kopje: werkervaring, of kopje werkervaring en daar alles onder en dan voor de stages alleen vermelden (Stage). Wat komt trouwens eerst, je diploma's of werkervaring?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik deed gewoon chronologische volgorde. En diloma's eerst

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

starten met persoonlijke gegevens, vervolgens je studie(s), daarna je werkervaring incl. je werkzaamheden en daaronder je stages.

Geef wel bij je stages aan wat je doel was en of je deze behaald hebt en/of wat je taken/verantwoording was.

Laat zoveel mogelijk je werk-/stageervaring matchen met je sollicitatie. Dus als je op een verzorgende functie solliciteert, dat je ook in je stage ervaring naar voren laat komen dat je ervaring hierin hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelf zie ik bij sollicitaties het liefst:
Eerst de opleidingen en dan pas de werkervaring, waarbij stages onder de werkervaring zijn opgenomen. En per kopje alles in omgekeerd chronologische volgorde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding