"Zoals de naam al doet vermoeden is de belangrijkste taak van een Autoschadehersteller het herstellen van schade aan auto’s. Door bijvoorbeeld een aanrijding kan een auto licht tot zwaar beschadigen. Een Autoschadehersteller gaat met de auto aan de slag om deze weer te repareren en veilig de weg op te sturen.

De werkzaamheden van een Autoschadehersteller bestaan onder andere uit uitdeuken, het vervangen van onderdelen en het lassen van plaatdelen. Soms gaat het om kleine reparaties, maar soms zal de auto voor een deel uit elkaar gehaald moeten worden om deze te kunnen repareren. Zowel de buitenkant als de binnenkant van de auto kunnen beschadigingen hebben die de Autoschadehersteller moet repareren. De Autoschadehersteller moet de schade goed kunnen inschatten en vervolgens herstellen zodat de automobilist weer veilig en vertrouwd de weg op kan. De auto moet er dan weer strak uitzien.

Omdat de Autoschadehersteller allerlei soorten schades binnenkrijgt, is het werk zeer afwisselend en moet de Autoschadehersteller kennis hebben van diverse technieken en ook op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied."

Zie voor meer informatie de website van de bron.
Antoni