kan ik in de beveiliging werken met een strafblad?

begin 2014 ben ik in aanmerking geweest met de justitie ,omdat ik een meisje aan de haar heb getrokken. ze heeft aangifte gedaan en heeft er allemaal verhalen bij verteld zoals mes trekken enz. maar hier was geen bewijs voor en ben ik veroordeel voor mishandeling. ik heb nu 4 sollicitatiegesprekken voor werk in de beveiliging. maar ik weet niet of ik erdoor heen kom.. om een vog aan te vragen. wie heeft hier verstand van?!
heb wel een diploma niveau 2 in bezit en heb op schiphol gewerkt. dit word hopelijk mijn nieuwe baan na schiphol

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (2)

Het ligt eraan op welke categorieën je VOG aanvraag wordt behandeld. Als je veroordeeld bent voor mishandeling zal je waarschijnlijk eerst een brief thuis krijgen waarin vermeld wordt dat het Covog voornemens is je aanvraag af te wijzen.
Hier kun je bezwaar op maken.
Als je in je bezwaar duidelijk kunt maken wat er gebeurd is en dat de kans op recidive uiterst gering is, heb je kans dat je alsnog je VOG thuis gestuurd krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Een VOG wordt afgegeven door de Dienst Justis van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, niet meer door Covog.
Antoni
9 jaar geleden
Zie ook: http://www.justis.nl/producten/vog/index.aspx Het duimpje omlaag is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh dat had ik niet meegekregen. Bedankt voor de info. En dat duimpje...ach daar lig ik niet zo wakker van hoor.
Antoni
9 jaar geleden
Ik ben blijkbaar ook (nog) niet helemaal goed op de hoogte. Volgens deze website http://almanak.overheid.nl/46795/VenJ/Dienst_Justis/Afdeling_Centraal_Orgaan_Verklaring_Omtrent__het_Gedrag/ en deze http://almanak.overheid.nl/12159/VenJ/Taakorganisaties/Dienst_Justis/ is Afdeling Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag een onderdeel van de Dienst Justis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en dat is dus het covog :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan blijft nog dat er voor een beveiliger geen VOG nodig is maar toestemming van de korpschef (of zijn gemandateerde ;)).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat had je ook al in je antwoord gezegd.
Nee, ik denk dat je het kan vergeten. Voor beveiliging is geen VOG nodig maar toestemming van de korpschef. Deze screening is nog strenger dan een VOG.

"Om de screening te doorstaan, mag de werknemer:

de laatste 8 jaar geen gevangenisstraf of taakstraf voor het plegen van een misdrijf opgelegd hebben gekregen;

de laatste 4 jaar geen geldboete, strafbeschikking of transactie voor het plegen van een misdrijf opgelegd hebben gekregen;

niet op grond van andere bekende en relevante feiten onvoldoende betrouwbaar of geschikt worden geacht. De korpschef kan negatief oordelen als er een proces-verbaal is opgesteld maar dit niet tot een veroordeling heeft geleid, op grond van sepots, of als er aanwijzingen zijn dat de leidinggevende in criminele kringen verkeert. Ook als er niet aan de overige in de regelgeving gestelde voorwaarden wordt voldaan, kan dit bij de beoordeling een rol spelen.

Als het betrouwbaarheidsonderzoek van de afdeling Korpscheftaken van de politie geen bijzonderheden oplevert en de medewerker het vereiste diploma heeft (of een ontheffing daarvoor), verleent de korpschef toestemming."

Mishandeling is een (ernstig) misdrijf. U bent daar kennelijk voor veroordeeld en hebt een straf opgelegd gekregen. Het geheel is nog geen jaar geleden gebeurd. Aan de hand van bovenstaande criteria zeg ik dat de kans dat er toestemming verleend gaat worden vrij klein is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Het juiste antwoord.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Klopt