Krijg ik 300% als ik op 1e paasdag werk?

Ik ben 17 jaar en ik werk bij Jumbo Supermarkten. Ik moet zondag 1e paasdag werken van 9:00 tot 17:00. Krijg ik dan 200% of 300% uitbetaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.1K
Amadea
10 jaar geleden
Wat is dat nou, op Eerste Paasdag een winkel om 9 uur 's morgens open? Bespottelijk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat nieuw?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben bang van niet.Je zou dan de cao erop na moeten slaan.Misschien staat het in je contract. Laat het even weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handig voor als je eieren bent vergeten te kopen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wees verstandig, koop ze een week tevoren.
Mankeert niets aan, niet uitverkocht en niet vergeten! ;-))

Antwoorden (2)

Je krijgt voor de werkelijke gewerkte uren 100% toeslag op feestdagen en zondagen. Je krijgt dus 200% loon.
Je kunt overigens niet zomaar verplicht worden om op feestdagen te werken.

http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/branches/supermarkten/nieuws/werken_feestdagen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja je hebt gelijk.Sorry evahaus ik was in de war met de toeslag die voorheen over de koopavonden werd gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik zou 300% krijgen? Kun je daar een bron van laten zien.
Amadea
10 jaar geleden
Nee, evahaus, er staat dat je 200% loon krijgt. Maar weet jij wel zeker dat het Eerste Paasdag betreft, bedoel je niet Tweede Paasdag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alle, maar er zijn wel Jumbo's op eerste paasdag geopend.
http://www.winkelzoeker.yenom.nl/openingstijden/supermarkten-openingstijden-goede-vrijdag-pasen.html
Je bent vaak niet verplicht om te werken met feestdagen, als je niet wil werken krijg je toch betaald voor die uren je anders zou werken. Werk je wel, dan krijg je in sommige gevallen het geld dat je zou krijgen als je niet zou werken + 200% over de uren die je wel werkt. Of dit bij Jumbo het geval is kan ik je niet garanderen. Voorwaarden zijn hiervoor o.a. dat je normaal gesproken werkt op die dag (zondag in dit geval) en dat jouw cao éérste paasdag opgenomen heeft als (officiële) feestdag.