Hoe kan ik solliciteren bij de HEMA?

Ik heb meerdere keren op het internet gezocht naar vacatures bij de HEMA, maar ik heb sterk het gevoel dat dit niet alles is. Ik zou graag willen werkenbij de HEMA en ik vroeg me af of je ook gewoon je cv etc. bij de HEMAwinkel af kunt geven en of er net als bij de Albert Heijn gewoon een sollicitatie formulier af te halen is. Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Antoni
10 jaar geleden
Open solliciteren (solliciteren zonder dat er een specifieke vacature is) kan bij alle bedrijven. Dit wordt niet door alle bedrijven gewaardeerd, maar in principe is het wel mogelijk. Ik raad je wel aan je cv etc. af te geven aan een manager of iemand van personeelszaken, niet aan een willekeurige medewerker van de HEMA. Dan kan je je ook meteen voorstellen aan die persoon en aan hem/haar je enthousiasme voor een baan laten blijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het dan ook handig om gelijk mijn motivatiebrief erbij te geven? En word een foto op je cv nou juist wel of niet gewaardeerd?
Antoni
10 jaar geleden
Ja, een motivatiebrief is zeker aan te raden! Geef daarin ook aan voor welke functie(s) je jezelf geschikt vindt en waarom je dat vindt: welke eigenschappen maken jou zo geschikt voor die functie(s)? Over de voor- en nadelen van een foto bij een cv is van alles te lezen op internet. Er is geen goed eenduidig advies over te geven, zo lijkt het. Als je het wel doet, kies dan een mooie, neutrale en professionele foto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de tip en de uitleg!

Het beste antwoord

Op de site van de HEMA staan alleen de officiële vacatures. Zie https://www.werkenbijhema.nl/werken-bij-hema/
Maar de eenvoudige baantjes bij die winkelketen worden vervuld door flexkrachten. Die worden gevraagd bij uitzendbureau Timing. Zie http://www.timing.nl/10855/Werken-bij-Hema.html De vacatures daar kan je in de gaten houden via de Timing app of door je aan te melden voor Timing Jobmail.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoeld u precies met "eenvoudige baantjes" ?
baantjes achter de kassa of het aanvullen van de winkel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, maar ik vind de site een beetje raar. Er staan bovendien ook geen vacatures voor de HEMA..
Amadea
10 jaar geleden
Welke baantjes het precies zijn kan ik niet vinden. In elk geval het magazijnwerk. Het is in deze crisistijd niet raar dat er geen vacatures zijn. Timing is een normaal uitzendbureau, hoor, daar is niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt, ik ga dan maar even verder speuren op die site.

Andere antwoorden (1)

Je kunt bij het desbetreffende filiaal ook gewoon je cv afgeven. Nu zal je niet de enige zijn die dat doet, dus ga nog steeds nergens van uit en kijk ook verder rond. Banen zijn schaars, dus ook bijbaantjes. Als je de kans krijgt ergens te werken: grijp deze!