Mag ik mijn "3de tijdelijk contract" weigeren?

Mijn tijdelijk contract is nog 2 dagen geldig. Ondertussen is dit mijn 2de tijdelijke contract. Ik heb meermaals gevraagd achter een eventuele verlenging, maar kreeg geen antwoord. Normaal was het niet mogelijk om mij een 3de tijdelijk contract te geven. Dus was haar plan om mij geen contract aan te bieden en mij buiten te zetten zonder mij er iets van te vermelden, wat ik immoreel vind. En een nieuwe werknemer aannemen om zij of hem ook weer contracten van tijdelijke duur te geven. Zodat zij niet al teveel geld moet geven, want ik hoor minstens iedere week hoeveel we haar wel niet kosten en dat het haar 3700 euro kost om ons in dienst te nemen. Nu heeft ze vandaag gebeld naar sdworx en zij zeggen dat het nog mogelijk is om mij een contract te geven voor 3 maand. Maar ik weiger het te tekenen, ik heb ondertussen al gezocht naar ander werk. Ik verdien elders voor dezelfde functie beter en verloopt het correcter. Mijn werkgever, zou al het mogelijke doen om te kunnen besparen op ons. Gewoonweg belachelijk, want we werken hard voor onze centen en dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd door de werkgever.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kunt nu zeggen dat je niet meer komt na die 2 dagen, je hebt dan geen opzegtermijn ofzo.
ronron1212
10 jaar geleden
Zolang je direct ander werk heb is het aan jou. Heb je geen werk dan krijg je ook geen ww.

Antwoorden (1)

wanneer je al ander werk kunt krijgen, waarom zou je dan niet het contract mogen weigeren? natuurlijk mag dat. Zo te horen is er geen prettig contact met de werkgever, je zult dus meer plezier beleven in je werk op een plek waar alles correct geregeld is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Precies !
Het 3e contract is een aanbod ! En een aanbod mag je weigeren. Je mag ook over de arbeidsvoorwaarden onderhandelen enz. Wat je maar wil. Waar je wel rekening moet houden is dat je niet door jouw schuld werkeloos wordt. Want dan krijg je wellicht geen uitkering. Maar al je een betere plek hebt... gauw wegwezen !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt,
nu ben ik er nog over aan het nadenken hoe ik dit zal overbrengen. M'n voorgangers zijn ook vertrokken door haar. Als zij dan gingen solliciteren en die werkgevers belden voor een referentie, plaatste zij die in het slechte daglicht. Tenzij ik deze werkervaring schrap van mijn cv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oei daar gaat zij behoorlijk in de fout want zij mag absoluut geen slechte referentie geven over voormalige werknemers.