Hoe kun je stewardess worden?

Hoi, ik ben 16 jaar en zit in het examenjaar van vmbo tl. Hierna wil ik een opleiding doen tot stewardess maar welke opleidingen moet je precies volgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Dat kan als je daarvoor geschikt bent bij een vliegtuigmaatschappij zoals de KLM.

Antwoorden (3)

Na het VMBO kun je in twee jaar je MBO-4 diploma halen. Kijk eens op deze website en schrijf je in voor de open dag, of stuur ze even een mailtje! Ik denk dat je dan een stuk wijzer wordt :) -> www.stewardesscollege.nl/NL/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga alsjeblieft niet naar zo'n dure stewardessen opleiding, dat is niet nodig om stewardess te worden. Zorg dat je minimaal HAVO of MBO 4 haalt, dan mag je solliciteren op een baan als stewardess, iedere luchtvaartmaatschappij stelt zijn eigen eisen aan hun stewardessen, bij KLM moet je bijvoorbeeld 21 jaar zijn, maar geen enkele luchtvaartmaatschappij stelt als voorwaarde, een stewardessen diploma/ certificaat. Iedere luchtvaartmaatschappij, geeft intern de opleidingen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij Transavia kun je terecht vanaf je achttiende jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Steward staat, naast heel veel andere informatie over het beroep, het volgende over de opleidingen tot steward(ess):

"Opleidingen tot steward

De meest logische opleidingskeuze voor het beroep van steward is een MBO opleiding Stewardess Receptioniste Hostess. Afhankelijk van je vooropleiding kun je de opleiding in een of twee jaar afronden.

Doorstuderen op HBO niveau is mogelijk. Bijvoorbeeld Internationaal Toeristisch Management met als keuzevak de Luchtvaartdienstverlening."
Antoni