Niet alle mensen werken van 9 tot 5. Verpleegkundige doktoren fabrieksarbeiders en ga zo maar door werken onregelmatig
13 jaar geleden
Omdat ze blijkbaar thuis niet thuis willen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat tijdens die uren vaak daglicht beschikbaar is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat 8 uur is; maar dan rekenen ze geen pauze. Je moet dus 8 1/2 uur aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad. ik werk nu van 9 tot 5 en dat is 7 uur.
ook wel van half 8 tot 4 uur gewerkt.
of van 7 tot 4
Ik werk meestal snachts van 0200 tot 0830, zucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld verdienen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste banen hanteren kantoortijd, 8- 17 dus.

maar er zijn nog zoveel ander beroepen waar je onregelmatig werkt, of nachtdiensten (hulpdiensten, brandweer, politie etc)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele verklaringen die me zo te binnen schieten bij dit logische gegeven:

- Van 9-5 is het meestal licht buiten en bij veel werkzaamheden is licht nodig.
- Ervanuitgaand dat je een nacht van 8 uur maakt, een vrije avond voor jezelf wilt en 's morgens de tijd nodig hebt om uitgebreid wakker te worden is een werkdag van 9/8-5/6 uur het meest logisch.
- Mensen werken van 9-5 omdat ze nu eenmaal een tijd moeten stellen dat ze beginnen en weer naar huis gaan.
- Het is gezond om 3 keer op een dag te eten, het liefst met meerdere mensen die heel dicht bij je staan. Wanneer je van 9-5 werkt, valt er precies 1 maaltijd voor je gaat werken en 1 na je werken. je eet dus maar 1 keer op je werk en de andere maaltijden kun je uitgebreid bijpraten over je dag/ wat nog komen gaat met je partner/familie.