Krijg je als 16 jarige een toeslag bij vroege diensten?

Hallo,

Binnenkort ga ik ochtenddiensten draaien van 6 tot 8 en ik vroeg me af of hiervoor een toeslag geldt bovenop het uurloon (in dienst bij Albert Heijn).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Volgens de cao krijgen alleen medewerkers die meer dan 12 uur per week werken een toeslag voor avondwerk. Hieronder vallen uren die doordeweeks na 20:00 uur en zaterdag na 18:00 uur worden gewerkt.

Voor de gewerkte uren op zondag geldt voor iedereen een toeslag. Toeslag voor medewerkers die minder dan 12 uur per week werken wordt alleen gegeven voor diensten op zondag.

Helaas leveren de gewerkte uren tussen 6 en 8 uur 's morgen toeslag op.

Toegevoegd na 9 uur:
Correctie t.a.v. de laatste zin:
Helaas leveren de gewerkte uren tussen 6 en 8 uur 's morgens GEEN toeslag op.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees de laatste zin nog eens.
fisbel
10 jaar geleden
Bedankt crea: geen toeslag natuurlijk.
Ik heb mijn antwoord gecorrigeerd.

Andere antwoorden (1)

Nee, 06:00 tot 08:00 zijn geen toeslaguren.