Ik ontvang ww, als ik voor minder uur dan ik gewend ben een baan vind krijg ik over de resterende uren nog een ww?

Mijn contract stopt en per februari ontvang ik ww. Ik had een contract van 30 uur per week. Hoe zit het nu als ik een baan vindt voor minder uur bijvoorbeeld voor 20 uur? Krijg ik over de resterende uur nog een ww?
Daarnaast vraag ik me af hoe het zit al ik PGB werk ga doen en een ww uitkering ontvang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
als het goed is wel, maar weet niet zeker
Amadea
10 jaar geleden
Ja, dat is zo. Weet ik zeker omdat ik het zelf gehad heb.
fisbel
10 jaar geleden
Invloed PGB-inkomen op ww-uitkering:
Lees onder urenaftrek en onder inkomstenaftrek. http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/ik_word_werkloos/mijn_uitkering_en_andere_inkomsten.aspx

Antwoorden (2)

Ja zolang je beschikbaar bent voor werk, je moet dus wel blijven solliciteren voor die laatste 10 uur. Verder kunt u het beste een gesprek aanvragen over hoe en wat. En ik weet niet of u al begonnen bent met solliciteren, maar doe dat wel. Als u zich inschrijft als werkzoekende moet u aan kunnen tonen dat u al bezig bent met werk zoeken. Anders zou dat al een reden zijn om WW in te houden. Succes
anneliez
10 jaar geleden
Beste NNQ88,

Ontvang je korter dan een jaar een WW-uitkering? En ga je minder uren werken dan het aantal uren waarvoor je een WW-uitkering ontvangt? Dan krijg je in de meeste gevallen nog een WW-uitkering over de uren die je dan nog werkloos bent. Dit heet urenaftrek.

Je dient dan nog wel minimaal 5 uur per week ten opzichte van je gemiddelde aantal arbeidsuren (30) werkloos te blijven. Heb je voor meer dan 25 uur in de week werk gevonden? Dan stopt je WW-uitkering.

Wanneer je iemand verzorgt die een persoonsgebonden budget ontvangt, ben je dan in loondienst van de desbetreffende hulpbehoevende of werk je als zelfstandige? Wanneer je in loondienst werkt, kort UWV ook de uren in het eerste jaar van je WW-uitkering. Werk je als zelfstandige? Dan worden de uren blijvend gekort (http://bit.ly/UzUKmo) Voor die uren ben je namelijk niet meer verzekerd als werknemer. Wil je weten of je als zelfstandige of in loondienst wordt aangemerkt? Ik adviseer je dan contact op te nemen met de Sociale Verzekeringsbank: http://bit.ly/1aKW7lO

Actuele informatie over werken tijdens een WW-uitkering vind je hier: http://bit.ly/zgSOXQ

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Martijn
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare