wat moet ik doen nadat ik gescout ben als model?

Ik ben vanmiddag gescout in Utrecht. Er kwamen 2 mensen naar me toe en die zeiden dat ze me wel interessant vonden. Ik begon helemaal te blozen en heb m’n email gegeven. Ik zit nu maar een beetje stom af te wachten of ik heel misschien een mailtje krijg, maar zou er hier iemand weten wat er gebeurd nadat je gescout bent ‘op straat’? en of je überhaupt wel fotoshoots zou mogen doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
ronron1212
4 jaar geleden
Hoezo gescout let maar op er is zoveel oplichting op dat terrein.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ken je de naam van de scouts, kun je op het internet opzoeken of het echte zijn, serieus en of ze wel bestaan....Wees vooral voorzichtig.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je geen visitekaartje heb gekregen met de gegevens van een scoutingbureau of een fotograaf zou ik ze sowieso niet vertrouwen. Met een kaartje kan je n.l. op internet zoeken wat voor lui en zijn. Laat je niet bedonderen!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En word je uitgenodigd, ga niet alleen, neem iemand mee die je vertrouwt.
Ritsuka
4 jaar geleden
Als ze willen dat je 'inschrijfgeld' betaald, moet je hard weg rennen.
Ritsuka
4 jaar geleden
Hier nog meer advies: https://mymodel.nl/info/pas-op-voor-oplichters

Antwoorden (1)

Niets doen. Iedereen kan op straat je e-mailadres vragen, om wat voor reden dan ook.
Als ze reageren, google dan of het om een gerenommeerd modellenbureau gaat.
En betaal in geen geval inschrijfgeld. Een goed bureau investeert in jou, jij niet in het bureau.
Toegevoegd op 19 januari 2020 08:43: bron
SimonV