Ik heb per 1 sept ´n nieuwe baan. M´n opzegtermijn is 1 maand, maar indien nodig kan m´n baas dit met ´n maand verlengen. Wanneer moet ik nu opzeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

1 juli je brief inleveren dat je per 1 september stopt. Dan heeft je huidige baas 2 mnd de tijd om iets te regelen. Wel zo netjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja idd per 1 juli opzeggen!
Als er in je contract een opzegtermijn van een maand staat en niets anders,dan kan je baas dit niet verlengen.
Staat er wel in het contract dat hij het kan verlengen met een maand dan zit je hieraan vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen dit aan je baas laten weten, misschien kan je ook nog eerder weg ivt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De extra termijn van een maand voor de werkgever is bedoeld om een nieuwe werknemer te kunnen vinden, c.q. een (interne) oplossing te vinden zodat hij geen probleem ondervindt als jij weggaat.
Indien je pas tegen 1 augustus opzegt, kun je het risico lopen dat je werkgever vasthoudt aan de termijn van twee maanden. Daarvoor moet wel een goede reden zijn.
Maar je mag op ieder moment opzeggen.
Is het een probleem om eind deze maand (ergo: tegen 1 juli) op te zeggen? Je loopt dan geen risico wat betreft de twee maanden. Speelt er iets waarom je liever niet al tegen 1 juli wilt opzeggen?

Mr. Henk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de uit werktijd een maand is moet je je voor 1 Augustus
je baan opzeggen.Voor een uitwerk tijd van twee maanden VOOR 1 Juli.
De maand waarin jij je werk opzegt telt niet mee als uitwerk maand.Maar kijk zelf je cao eens na
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oplossing is inderdaad om tegen 1 juli je baan per 1 september op te zeggen. Daarnaast zal er in jouw overeenkomst geregeld moeten zijn dat je werkgever je opzegtermijn met 1 maand kan verlengen en waarom!
Ik ben Personeelsadviseur geweest en heb dit nog nooit meegemaakt.
Kijk je contract dus even goed na of dit er concreet in staat vermeld (of een verwijzing naar een regeling in de CAO of het bedrijfsreglement). Zo niet, dan heb je gewoon 1 maand opzegtermijn en anders zeg je nu vast op als je toch zeker weet dat je een nieuwe baan hebt.
Dan hoef je ook niet te wachten. Hij kan jou niet eerder met ontslag sturen want daar moet jij het mee eens zijn.