Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang moet je interim contacten bijhouden?

Ik ben nu bezig met de grote schoonmaak van mijn papieren. Ik ben op internet tegengekomen dat je uw arbeidscontract levenslang moet bijhouden. Maar geld dit ook met de interim contracten ( weekcontracten en dag contracten) en de bijhorende loonbriefjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een gewone particulier heeft geen bewaarplicht in Nederland.

Bedrijven moeten hun basisadministratie 7 jaar 'einde jaar' bewaren. (Dus de administratie van 2007 mag eind 2014 worden vernietigd).

Als je die lijn zou volgen, zou je de contracten 'moeten' bewaren t/m 7 jaar na afloop van het contract.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je nog zou kunnen doen (ter besparing op de hoeveelheid papier en om toch alles te bewaren):

Maak per jaar een stapel van alles hetgeen je wil bewaren. Stop dit pak papier in zo'n 'multifunctional' die veel bedrijven hebben (zo'n apparaat dat kan kopiëren, scannen, faxen e.d.) Je kunt dat apparaat een PDF laten maken die je naar een e-mailadres stuurt. Bewaar die PDF en geef 'm de naam van het desbetreffende jaar.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding