Moet mijn werkgever de uren van sinterklaasavond(donderdagavond verplicht dicht,winkel) uitbetalen??

Normaal gesproken altijd op donderdagavond open. Dit jaar viel sinterklaas op donderdagavond. Dus we waren verplicht om 5 uur dicht te gaan. Nu hoorde ik dat ik deze verloren uren tm 9 uur niet uitbetaald krijg. Klopt dit wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit kan kloppen, als je geen vast uren contract hebt en normaal gesproken niet op donderdagavond werkt. Dus bij een oproep- of 0 uren contract is dit juist. Tenzij je de afgelopen 3 maanden wel op donderdagavond hebt gewerkt.
Als jij een vast urencontract hebt en gewoonlijk op donderdagavond ingeroosterd bent, dan hoor jij deze uren uitbetaald te krijgen, of deze uren op een andere dag te kunnen maken. Jouw werkgever is dan verplicht je uren die in je contract staan uit te betalen.