Is er een bepaald gewicht of kledingmaat die je moet hebben om stewardess te worden?

Ik ben momenteel bezig met het zoeken van een vervolgopleiding en stewardess lijkt mij erg leuk, maar deze vraag blijf ik mezelf toch steeds stellen. Ik ben niet dik, maar ook niet dun, meer wat stevig. is dat een probleem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zijn toch geen vacatures?
Ivana
10 jaar geleden
Kijk even de eisen na van de diverse Maatschappijen. Die zijn verschillend.
Ook de opleidingseisen zijn niet allemaal gelijk.
Bij de KLM zit je het allerbest, maar ik weet uit ervaring dat ze daar hoge eisen stellen aan opleiding en taalvaardigheid voordat ze je toelaten op de opleiding.

Antwoorden (1)

Het beroep van cabin attendant is uiteraard mooi, maar vraagt wel iets van jou:

Je bent allereerst verantwoordelijk voor de veiligheid in de cabine. Je draagt zorg voor een efficiënt vluchtverloop en een optimale serviceverlening. Je krijgt te maken met passagiers met de meest uiteenlopende achtergronden en culturen. Onze klanten mogen een optimale service van je verwachten.

Kortom, je bent in staat om een goede balans te laten zien tussen interpersoonlijke sensitiviteit en zakelijkheid, met als doel de passagiers tevreden van boord te laten gaan en opnieuw voor KLM te laten kiezen.

Onze harde criteria:

21 jaar of ouder, vanwege het internationale karakter van de functie;
opleiding: minimaal havo/ mbo 4 diploma ongeacht richting of duur;
lengte minimaal 1.58m tot 1.90m;
sterkte van bril of contactlenzen tussen de -5 en +5;
een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal;
je kunt binnen 1 uur op Schiphol zijn voor reservediensten;
je kunt zwemmen.

Er is op dit moment geen vacature voor cabin attendant. Houd deze site goed in de gaten, in de toekomst kan er mogelijk weer een vacature komen.