Waar kan ik terecht om te werken en leren als 30-plusser?

Al jaren zit ik gevangen in de veiligheidsbranche. Omdat ik alleen papieren heb in deze sector is een baan daar buiten moeilijk. Edoch wil ik graag leren [en werken] om in de toekomst wat anders te doen. Waar kan ik terecht als 30-plusser om mij te laten adviseren wat de mogelijkheden zijn? Ik ben nog werkende (vaste baan).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Er komt regelmatig in het nieuws dat men te springen zit om technici.

Als je een vol-tijd opleiding doet betekent dat, dat je geen inkomsten hebt.

In jouw geval zou ik eens de stoute schoenen aantrekken. Bel een keer een aantal bedrijven op. Denk aan installateurs, gas-water-licht onderhoud, fabrieken en een garage.
Zoek de juiste persoon (HR of een hoge manager).
Vraag of zij kunnen bevestigen dat 'de branche' om mensen verlegen zit.
Vraag wat die mensen moeten kunnen.
En vraag vervolgens hoe mensen dat kunnen leren.

Als je daar antwoorden op hebt, kun je gericht gaan zoeken.
Als je geluk hebt, vind je een bedrijf dat zegt: Wij leren je het vak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast het antwoord van mgerben is er ook de optie om deeltijd te studeren. Dit kan naast je huidige baan in de avonduren of in het weekend. Vergt wel veel discipline van jezelf. Er zijn scholingsinstanties die speciaal zijn ingericht voor werkende mensen en daar dus volledig rekening mee houden. Bijvoorbeeld NCOI, LOI, NTI.

Misschien is het een idee om bij je werkgever aan te geven dat je jezelf wilt ontwikkelen. Als je werkgever hiervoor open staat kunnen jullie misschien samen op zoek naar een opleiding. Je werkgever kan dan een deel van de kosten op zich nemen en jij kan binnen je huidige bedrijf doorstomen naar iets nieuws waar je interesse ligt.