Hoe kan ik achter CAO van mijn bedrijf komen?

Ik werk al ruim 2 jaar bij een Woon en Inrichting winkel, maar ik heb nooit CAO van het bedrijf gezien en mijn baas weigert die aan medewerkers te geven. Laatste tijd merk ik dat ik krijg geen antwoord op mijn vragen als ik mijn baas vraag over loon. Bv. ik wil graag weten of mijn bruto uurloon werkelijk die is welke ik officieel hoor te krijgen, wat gebeurt met mijn overuren? als ik langer moet blijven waaroom krijg ik die niet uitbetaald? daarnaast heb ik studie gevolgd via mijn bedrijf en op papier hebben ze gezet dat als ik binnen bepaalde tijd weg ga na afronden na mijn studie zou ik studie geld terug moeten betalen. Ik vraag me af is dat cursus geld welk ik in begin van het jaar heb betaald of zitten daar meerdere kosten aan vast.? Als iemand op een van deze vragen antwoord heeft laat het me weten!
Ik ben 22 en ik krijg 7,60 bruto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (4)

Ga een naar en vakbond waar deze branche ondervalt.
Daar hebben de cao meestal on line staan.
En de P&O van het bedrijf moet jou verder helpen daar zijn ze voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
En misschien hebben jullie ook een bedrijfsleden groep of een O.R.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het aan mijn leidinggevende gevraagd maar hij zat met zijn mond vol tanden naar me te kijken , dus ik kreeg geen antwoord. Ik heb zelf het vermoede dat er iets niet klopt met CAO bij ons, anders iedereen had hem al gezien en of gehad.
j5m
12 jaar geleden
Dat is voor jou al helemaal een signaal om actie te ondernemen dacht ik zo.
Dus wat let je.
j5m
12 jaar geleden
Kijk ook eens op de site www.gratisadviseurs.nl
Daar staan meer van zulke vragen en ook diverse adviezen.
Voor 2010 zie bron

Toegevoegd na 1 minuut:
Om de richting aan te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaarden/werktijd/afspraken-over-werktijd/afspraken-met-je-werkgever-over-werktijden

Dit is een interessante site over regels en CAO. Heeft het bedrijf geen CAO dan moet het zich toch aan de wettelijke
regels houden wat betreft arbeidstijden enz. Die staan hier ook op de site. Je kunt ook kijken op CAO web om te zien of jouw bedrijf onder een CAO valt. (Zal wel onder Midden- en Kleinbedrijf zijn). Enfin, staat allemaal op de site.
amc
12 jaar geleden
je valt onder de CAO Wonen

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar misschien is het bedrijf onder
CAO Mode-, Interieur-, Tapijt- en Textielindustrie

http://www.salaris-informatie.nl/index.php/cao-sector/m-tm-s/mode-interieur-tapijt-en-textielindustrie

meer keuze is er niet