Is het mogelijk om een officiële waarschuwing van een werkgever nietig te verklaren als de bevestigingsbrief van deze waarschuwing fouten bevat?

Ik heb uitspraken gedaan die ik uit frustratie heb geuit. Uitspraken dat ik mijn werk niet wil overdragen aan het einde van mijn contract. Hier heb ik een gesprek over gehad, maar de term 'officiële waarschuwing' of een synoniem hiervan is tijdens het gesprek nooit gevallen, maar staat wel vermeld in de bevestigingsbrief.

In de brief staan ook zaken die niet (geheel) juist zijn en er staan zogenaamde uitspraken die ik gedaan zo hebben in die ik niet gedaan heb.

Graag zou ik daarom willen weten of ik deze officiële waarschuwing dan nietig kan laten verklaren wegens "vormfouten" en zo ja, op grond van welk(e) wetsartikel(en)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nietig verklaren en vormfouten gaat hier niet op. Het is niets anders dan een vastlegging van een gesprek om een dossier op te bouwen. Mocht het zo ver komen kan een rechter een mening over de inhoud hebben.
Reageer er op met een aangetekende brief.
Zo heb je jou kant van het verhaal ook vast gelegd (mocht het nodig zijn).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel simpel , stuur vrij snel een brief terug met jouw versie ( interpretatie ) van het gesprek en het gebeuren . Dus het heeft niks met ( nu nog ) wetsartikelen te maken of volgens welk artikel of welke jurisprudentie bla bla . Dus netjes jouw versie van de situatie met mogelijk een excuus voor de emotionele taal en niet helemaal juiste woord keuze :) maar dat je emotioneel bent :) of ja je hebt nu eenmaal passie voor je werk bla bla :) maar geef nu ! Jou versie van de situatie en wat je niet juist vind weergeven in de brief ( waarschuwing) Waarom ! Daarmee ontkracht je de evt negatieve dossier vorming over jou functioneren . Ja je mag ( moet ) reageren op iets wat jij als anders hebt ervaren want wie nu zwijgt stemt toe . Ps hou het heel rustig en heel vriendelijk en dat je jammer vind dat er een andere indruk is gemaakt door jou emotionele ( uitbarsting ) niet juist gekozen woorden . :) Succes En wie schrijft die blijft :) Dus hou het netjes en neem zelf het initiatief en niks roepen over wetsartikelen dat is mogelijk pas in een andere fase van toepassing en dat laat je aan mensen over wiens vak dat is . Maar probeer dat te voorkomen .

Het beste antwoord

Een 'officiële waarschuwing', 'laatste waarschuwing' of weet ik welke naam men aan de vastlegging ook wil geven, is een document dat alleen een bepaalde waarde heeft. Het is geen notariële akte of zo, of een arbeidsoveeenkomst waar een proeftijdbeding in staat van drie maanden (welk beding daardoor nietig is.) Gewoon een stuk voor intern gebruik, van (vermoedelijk) de eigen HR-afdeling.

Dit soort fraaie documenten wordt echter niet voor niets uitgegeven. Als een werkgever op een zeker moment een ontslagvergunning wil aanvragen of een arbeidsovereenkomst wil laten ontbinden, dan zal gevraagd worden naar het 'dossier'. Dan zullen met name alle negatieve dingen een rol gaan spelen: negatieve beoordelingen (planningsafspraken niet gehaald); schriftelijke waarschuwingen voor te laat komen; doen/laten/uitspraken die niet door de beugel konden maar te weinig grond gaven voor ontslag op staande voet, enz. Met al dit soort materiaal wordt de 'emmer' die het 'dossier' gaat vormen, langzaam gevuld.

Daarom is mijn advies om een gesprek aan te vragen met de leidinggevende, naar aanleiding van dit document. En nog iemand anders binnen het bedrijf de notulen van dit gesprek te laten maken. Na akkoord alle partijen dat document laten ondertekenen en toevoegen aan de 'officiële waarschuwing'. Op het gespreksdocument verwijzen naar de 'officiële waarschuwing' en de 'officiële waarschuwing' laten verwijzen naar dit document. Kortom, hoor- en wederhoor toepassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"document dat alleen een bepaalde waarde" -> document dat alleen voor intern gebruik een bepaalde waarde...
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, en als men vraagt deze zgn "officiële waarschuwingsbrief" te tekenen dan teken je met: "VOOR GELEZEN", "GEZIEN" of expliciet "NIET AKKOORD", Met flink, grote letters dus!! En nu advies van Compu opvolgen, gesprek met minstens twee personen en notuleren. Kopie goed bewaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh ja, +