Waar komen de inkomsten van LinkedIn vandaan?

Lees net dat een van de invloedrijkste breinen van LinkedIn in 1 klap 1,5 miljard dollar in zn zak kan stoppen. Hoe komt er nu via zo'n site waar je gratis lid kan worden geld binnen.. Of is dit nu een kortzichtig beeld wat ik heb, en is LinkedIn veel meer dan alleen een site met voornamelijk bedrijfsleden die daar een sociaal netwerk onderhouden!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Reclame, reclame en nog eens reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LinkedIn bevat ontzettend veel (verborgen) reclame. Aangezien Linkedin zeer veel leden heeft, zien zeer veel mensen deze reclames. De waarde van Linkedin wordt dus waarschijnlijk bepaald door de omvang van het ledenbestand en de mogelijkheid die adverteerders daardoor hebben om zeer veel mensen tegelijk te benaderen met een advertentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan nog.. Wie betaald die reclame wat maakt het zo waardevol?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adverteerders betalen veel geld aan de eigenaar van LinkedIn om te mogen adverteren op de website. Waarom? LinkedIn heeft veel leden dus veel mensen zullen de reclame zien. Hoe meer mensen de reclame zien, des te groter is de kans dat mensen worden beïnvloed door de reclame en het geadverteerde product (online) gaan kopen. Kort gezegd, adverteerders willen de verkoop van hun product stimuleren via LinkedIn. Dat is eigenlijk altijd het leidend principe achter reclame.
Er zijn voor een site als LinkedIn, met zoveel leden, mogelijkheden om reclame toe te spitsen op de persoonlijke voorkeuren van een gebruiker. Zo word je woonplaats gecheckt, en worden reclame daarop geselecteerd. Zo krijg je altijd Nederlandse reclame. Als je daarbij bij persoonlijke voorkeuren bv shoppen noemt, krijg je meer winkelreclames dan reclame voor nieuwe autobanden.