ben je verplicht je werkgever te melden dat je een baan er bij hebt?

ik werk bij de thuiszorg mini/maxi contract 3 uur per week,kleine organisatie en ben nu in de gehandicaptenzorg een 0-uren contact aan gegaan, waar ik veel kan werken.

Weet jij het antwoord?

/2500

U had aan uw eerste werkgever toestemming moeten vragen of u bij een andere een tweede baan mag aanvaarden, er kunnen namelijk belangen van de werkgever geschaad worden. Op dit moment moet u uw "oude" werkgever als nog inlichten over uw tweede baan.

Nee, dit ben je niet verplicht omdat het soms gewoon verboden is om elders te gaan werken ivm een concurrentiebeding. Als je wel gewoon een andere baan in dezelfde sector mag aannemen ben je nooit verplicht je werkgever in te lichten. Let wel op je heffingskorting, zorg dat dat niet bij beide werkgevers wordt ingehouden anders moet je volgend jaar veel geld terugbetalen. Verder zul je moeten gaan bedenken hoe je het gaat doen met het combineren van de twee banen maar daar zul je best goed over nagedacht hebben. Ik combineer 4 banen, en dat is geen probleem.

Je bent niet verplicht om dit aan je werkgever te melden als hier verder niets over is vastgelegd in je bestaande arbeidscontract, dan natuurlijk wel. In bepaalde omstandigheden kan het wel verstandig zijn om dit te melden omdat je anders op een gegeven moment een overlap kunt krijgen, maar omdat je een 0-uren contract bent aangegaan en ook niet erg veel verplichte uren maakt kun je dat makkelijk zelf regelen. Dus het schenden van de belangen van de 1e werkgever lijkt me ook niet aan de orde. Dit zou wel het geval kunnen zijn als je heel erg veel uren in de gehandicaptenzorg zou gaan maken op basis van het 0-uren contract en daardoor bijvoorbeeld arbeidsongeschikt zou raken. Maar dit is allemaal nogal theoretisch.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100