Welke opleiding moet je volgen, als je bij de stadskantoor wilt werken?

Ik heb even gegoogled, maar heb helaas niks nuttigs gevonden. Moet je Mbo of Hbo hebben doen?
Alvast bedankt, Sunshinee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

MBO kan ook. Tip: Zoek eens op vacature stadskantoor, klink diverse links aan, dan zie je vanzelf je profiel eisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf wat er op een stadskantoor allemaal van je wordt verwacht, maar over het algemeen is een MBO werk- en denkniveau voldoende en natuurlijk wat mensenkennis, goede kennis van de Nederlandse taal, eventueel aangevuld met Engels en/of Duits afhankelijk van de stad waarin het stadskantoor zich bevindt. Wat wel erg belangrijk is, is dat je geduldig bent, omdat soms de mensen niet zo goed weten waar ze moeten zijn met hun vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf wat je daar wilt gaan doen.
Ik wil niet lullig overkomen, maar als interieurverzorgster kun je er vaak zonder enig diploma aan de slag.

Indien je gemeente ambtenaar wilt worden zou een administratieve opleiding wel zo handig zijn.
Voor een balie functie kan talenkennis ook handig zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk dat je met HBO of een juridische opleiding wel een goede kans maakt op een leuke functie op het stadskantoor.