ongeveer 36 x 4 =144?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het aantal werkdagen per maand. Sommige maanden hebben meer werkdagen, dan andere maanden. Zo had februari maar 20 werkdagen, terwijl maart er 23 heeft. Gemiddeld is het dit jaar 21,67 dagen per maand. Maar dat kan volgend jaar weer anders zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder geldt 36 uur als zijnde een volledige werkweek. Alleen mag je per twee weken een dag vrij nemen. Of per week een halve dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt dan gemiddeld 19,5 werkdag per maand.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar het is in jouw geval dus nog afhankelijk van je werkrooster.

Toegevoegd na 6 minuten:
In feite hebben we te weinig informatie om er echt iets zinnigs over te zeggen.
Onder welke CAO val je? Welke afspraken heb je over welke dagen je moet gaan werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw toevoeging klopt niet:
Als je 40 uur werkt, terwijl je er 36 krijgt uitbetaald, dan wel. Dan werk je 4 uur per week te veel.
Dat is per twee weken een dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel CAO's werken op die manier. Bijna alle ambtenaren hebben ADV om de werkweek op die manier te verkorten. Het is ook daar nog eens afhankelijk van.
36 uur per week. Doe je dat in 4 dagen van 9 uur?
In een maand zitten 20 - 23 werkdagen gemiddeld.
Voor jou betekend dat dan ongeveer 16 - 20 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een contract hebt, zoals je schrijft, moet daar ook in staan wanneer je moet werken, en hoeveel uur per dag/week. Als je je contract niet goed snapt, moet je aan je werkgever vragen het je uit te leggen - je kunt niet iets ondertekenen als het je niet duidelijk is wát je moet ondertekenen.

Voor je salaris wordt gerekend met
4- wekelijkse perioden.
Dat is dus 144 uur "per maand".
Hoeveel dagen je werkt hoort deel te zijn van de afspraken met je werkgever. Dat kan 5 X 8 uur zijn,[met adv-uren]
maar ook 4 x 9 uur
of 3 X 10 uur en 1 keer 6 uur
maar ook 5 X 6,5 uur, enzovoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoeft helemaal niet het geval te zijn. Meestal wordt er gewerkt met 173,33 uren per maand en niet met 4 wekelijkse perioden. Ik kan nog geen minnetjes geven, dus heb ik dat nu niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevoeging: Bovenstaande op basis van 40 uur, uiteraard.
Op je loonstrook staat altijd het aantal SV dagen. Dit zijn de werkbare dagen per maand.