Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een normaal salaris voor assistent/leerling begeleider mensen met een beperking?

Ik doe al 10 maanden vrijwilligerswerk in een lunchcafé voor mensen met een (verstandelijke) beperking, waarbij ik samen met cliënten kook. Ik krijg een half jaarcontract aangeboden voor een 0-uren contract, waarvan 8 uur gegarandeerd kan worden. In de aangeboden functie ga ik mensen aansturen en begeleiden, overigens zonder dat ik daarvoor opgeleid ben. Eigenlijk mijn huidige functie, maar dan uitgebreid met meer mensen en verantwoording. De beloning is het minimumloon: 9,47 euro bruto.

Ik ben zelf 45 jaar, kostwinnaar (2 studerende dochters) en verdiende het dubbele in een andere functie (secretaresse, niet in de zorg), maar ben inmiddels 14 maanden werkzoekend. Het werk dat aangeboden wordt is erg leuk en kan misschien leiden tot een opleiding binnen het bedrijf, maar dat moet ik afwachten.

Is het aangeboden minimumsalaris reëel? Ik zie bijvoorbeeld 11,50 euro bij een assistent begeleider in opleiding in dezelfde zorggroep.

Graag jullie reactie.

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens mij komt er op mijn contract: horecamedewerker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, helaas is dat wel reëel, in de zorg liggen de salarissen laag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt ook een beetje aan je opleiding.
ronron1212
10 jaar geleden
In deze specifieke zorg liggen de cao lonen laag

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste,

Je salaris als secretaresse was erg goed wanneer je dit vergelijkt met die specifieke beroepsgroep. Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden. Een zelfde baan (als secretaresse) bij een ander bedrijf zou je zomaar (iets) minder kunnen opleveren.