Waar kun je een goede beroepen test doen? Hoe weet ik wat ik later wil worden?

Ja over anderhalf jaar moet ik een opleiding gaan doen, maar ik weet dus echt niet wat ik wil worden.. Daarom wil ik een beroepen test doen. Maar ik krijg de hele tijd van die stomme beroepen testen als ik zoek.. Weet iemand waar ik zo'n test het beste kan doen? En hebben jullie ook misschien tips voor wat ik kan doen om er achter te komen welk beroep ik later kan nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Geldergroep testen, ondertussen Compaz, zijn naar mij idee hele goede testen die je een goede gerichte uitslag geeft. Het is een uitgebreide test die op meerder fronten test. De test kost echter wel €100,- maar is zeker aan te raden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik word liever vuilnis vrouw dan ik 100,- ga betalen voor zo'n test -.-''
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit, vuilnisvrouwen zijn ook nodig in de maatschappij :)
Allereerst: op elke school werkt een decaan, dus ook op jouw school. Hij of zij is gespecialiseerd in deze dingen. Ga dus met hem of haar praten!
Voor je dat doet is het inderdaad best een goed idee om eens een test te doen. Op de site hieronder staan veel tests, en één daarvan is behoorlijk goed en betrouwbaar, voor 12,50 euro.
Verder worden op alle ROC's (MBO) en HBO's en universiteiten Open Dagen etc. georganiseerd. Ga daar naar toe, praat met mensen die je goed kennen ("Waar vind jij mij geschikt voor?").
Je hebt nog anderhalf jaar, dus gelukkig ben je mooi op tijd met je vragen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zelf heb met hetzelfde probleem als jij gezeten en al veel vrienden/kenissen van mij hebben ook dat probleem gekend en eerlijk de link hieronder leidt naar de test die velen en mezelf ook al geholpen heeft om een keuze te maken.
Misshien toch eens proberen.

Ik had zelf een heel verrassend resultaat, maar nu ik toch studeer het heen het resultaat was van die test, ligt die opleiding me écht reuze.

Eens proberen:
https://www.basicprofilescreen.com/customers/profilingNewTest.seam?project=web&language=nl

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik heb hem net nog eens gedaan. Na 2 jaar en ik heb die job inderdaad terug goed gescoord, maar de rest waren wel andere, omdat mijn leefsituatie me nu de nood heeft aan zekerheid.