Kan ik door het UWV afgekeurd worden voor een slechte knie?

Hallo!

Ik ben inmiddels 21 jaar en op 15 jarige leeftijd schoot mijn knieschijf ernaast. Er is des tijds een fout gemaakt door de ambulance dienst waardoor dit niet meteen in het gips is gegaan. Wel ben ik toen naar fysiotherapie gegaan, helaas mocht dit niet baten en ging het een jaar later weer fout. Deze keer ging mijn hele been 6 weken in het gips.

In de volgende 2 jaar bleef ik veel pijn houden, en heb ik onderzoeken laten doen in het ziekenhuis (röntgenfoto's, mri scans etc.) hier kwam niet veel uit behalve dat ze of mijn knieschijf lager konden leggen of het kniebandje strakker maken, maar dat wilden ze liever niet omdat dit een risico operatie zou zijn en er dus ook een mogelijkheid zou zijn dat ik nooit meer zou kunnen lopen. De operatie is dus niet doorgegaan omdat dat een te groot offer was.

Helaas bleef de pijn bestaan tot frustratie van meerdere werkgevers want ; ik kan niet lang staan maar ook niet te lang zitten omdat dit beide behoorlijk pijnlijk is en een baan waarbij je praktisch om het half uur afwisselt niet echt bestaat. Ik werd dan ook continu ontslagen.

Momenteel ben ik dus ook werkloos en heb nog altijd veel last, het zijn dagen waarop zelfs traplopen een grote opgave is. Een dagje weg is voor mij een drama en een ritje in de tram/bus of trein is een hel en fietsen moet ik al helemaal achterwege laten.

Aanstaande maandag ga ik al deze onderzoeken opnieuw beleven maar ben bang dat ze weer niets vinden.

Wat kan ik doen?

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo bestaat een baan niet waar je zitten en staan kan afwisselen.?
Je hebt tafels die je in hoogte kan verstellen. Je hebt aangepaste stoelen.
Maar je moet zelf wel laten zien dat je wilt werken. Waar een wil is is een weg.
ronron1212
10 jaar geleden
Zo snel wod je niet volledig afgekeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn meer dan genoeg banen te bedenken waarbij je afwisselend staat en zit. Ik neem aan dat je thuis ook niet de hele dag op je bed ligt?! Wat je thuis kan, kan je op een werkplek ook.

Antwoorden (1)

Je kunt een Wajong uitkering aanvragen, als je de bewijzen hebt dat je klachten al zo lang duren. Je krijgt dan waarschijnlijk geen 100% uitkering, maar er is een kansje dat je gedeeltelijk afgekeurd wordt. In ieder geval kunnen ze je bij het UWV helpen met het vinden van geschikt werk. Afkeuren doen ze niet zomaar, ga er dus vanuit dat je hooguit gedeeltelijk afgekeurd wordt. Maar zoek wel samen met een begeleider (die je vindt via het UWV) naar een passend baantje, wat er ook voor jou is.