wie kan mij helpen vraag over ah!

Ik werk al sinds 11juli 2011 bij een ah filiaal.
In m'n contract staat dat ik om de 4weken wordt uitbetaald.
Maar ah heeft vastgestelde uitbetalings dagen.
Onderandere 25juli en 22 augustus.
Op 25juli heb ik wel een salarisstrook op m'n ah plaza gekregen met daarin dat ik 0uren heb gewerkt in de periode 11 juli t'm 18juli.
Maar ik heb ook ergens anders gelezen dat ik de 1e 2e maanden m'n salaris precies na 4 weken krijg dus dat zou betekenen dat ik t 8augustus krijg of krijg ik het pas na 6weken op de vastgestelde ah uitbetalings dag 22 augustus?
Wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er in jou arbeidsovereenkomst staat dat je je loon elke 4 weken krijgt uitbetaald. Dan dient men dat na te komen.
Bij 4 weeks loon heb je dus 13 betaalperioden ipv 12.

Wel is het zo dat de 4 weken vooraf bekend zijn ingaande 1 januari. Dus niet ingaande je contract.

Als de eerste betalingsperiode 25 juli is zal men dus het loon wat tussen 1 en 25 juli gewerkt is moeten uitbetalen.

WEL moet je even de cao nalezen. Sommige bedrijven betalen een maand achteraf uit. Als dat zo is is je eerste betaling dus 22 augustus.

kijk dat even na in je cao cq AH papieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een oproepcontract krijg je idd pas de volgende salarisbetaling betaald, dus in dit geval op 22 augustus.
Het is ook niet anders mogelijk. Salarissen worden in het begin van de maand al berekend, om ze aan het eind van de maand uit te kunnen betalen. Oproepkrachten lopen dus altijd een maand "achter". Maar ook overuren worden pas de volgende salarisbetaling betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een 6uren contract dus ben geen oproepkracht neem ik aan.
Ik val wel erg vaak in etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe de mutaties rond de zesde van de maand weg, en dat is helemaal niet zo raar hoor. Zelfs in het ziekenhuis waar ik werkte met 1500 man personeel werden de oproep en de overuren een maand later uitbetaald.
Petje af voor je! Ga zo door!