Klopt het dat ik met een wwuitkering maar 26 weken mag werken voor een uitzendbureau dat mij uitzend bij een afbouw bedrijf en waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Als je werkt heb je geen ww uitkering

Antwoorden (2)

Dat klopt niet. Waarom dan die 26 weken?
Als je in de ww zit en je gaat weer werken voor het aantal uren waarvoor je de ww uitkering krigt gedt de volgende regel. Als je binnen 26 weken weerwerkloos wordt en weer een ww uitkering krijgt wordt de ww herleefd. Dit betekent dat je weer dezelfde ww uitkering krijgt. Als je na 26 weken weer werkloos wordt wordt de ww uitkering opnieuw berekend en dat kan nadelig zijn.
Vb je had een baan met een salaris van 2000 euro, dan is de ww uitkering gebaseerd op deze 2000 euro. Je gaat werken voor het uitzendbureau en verdeind 1750 euro. Als je binnen 26 weken weer werkloos wordt is de ww uitkering nog steeds gebaseerd op 2000 euro. Wordt je na 26 weken werkloos dan wordt de ww uitkering gebaseerd op 1750 euro.

Als je dus een tijdelijke baan accepteert waarbij je minder verdiend dan waarop je ww uitkering is gebaseerd kan het verstandig om dat maximaal 26 weken te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dagloongarantie vanaf 55 jaar tot AOW..
Dus hoelang u werkt maakt niet uit,het dagloon blijft hetzelfde of eventueel hoger maar nooit lager.