Vakantie baan gezocht en aangenomen maar nu kom ik erachter dat ik toch wel op vakantie ga, Wat moet ik nu doen?

Hallo ,

Ik dacht dat ik niet op vakantie zou gaan dus besloot ik om een vakantie bijbaantje te zoeken.
Ik heb voor een vakantie baan gesolliciteerd en ben er ook voor aangenomen.
Contract is getekend etc.

Nu moet ik dus volgende week gaan beginnen en heb mijn werkkleding ook al gekregen.

Maar ik hoor net van mijn ouders dat we op vakantie gaan in augustus en mijn contract geldt tot september/oktober .

Wat moet ik nu doen eigenlijk ?

Toegevoegd na 1 uur:
WErk bij een drogisterij in Denhaag , En vakantie boeking kan niet worden afgezegt .

Ik heb geen anulleringsverzekering !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt het het beste bespreken met je werkgever. Speel open kaart en vraag of hij het alsnog fijn vindt dat je komt werken tot je vakantie. Als hij dan liever iemand heeft die de hele zomer beschikbaar is, kunnen jullie besluiten het contract te ontbinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem zo snel mogelijk contact op met de werkgever en leg hem die situatie voor. Misschien is het contract nog ongedaan te maken, met wederzijds goedvinden.

Lukt dit niet, dan is het afhankelijk van het contract dat je hebt ondertekend, of je er zo maar vanaf komt.

in het slechtste geval heeft het voor jou financiële consequenties, in het geval je niet gaat werken. de werkgever kan dan gemaakte kosten op je verhalen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Gaan werken, je hebt al een contact getekend.
Werk brengt geld op, vakantie kost alleen maar geld ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat stond niet in je uitleg. Misschien kan iemand anders je plaats innemen op de vakantie.
Reddie
11 jaar geleden
@roosmovens, dan geldt nog steeds het antwoord van nelly3. Jammer van de boeking.
Zaken gaan voor het meisje.
Wees blij dat je een baantje hebt.
Als je het laat afweten kun je het bij deze werkgever in het vervolg wel schudden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de volgende keer duidelijk de nodige info geeft, dan krijg je ook antwoorden waar je wat aan hebt (en ik geen onnodige min;) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste twee antwoorden daar kan je wat mee, naar je werkgever en hopen dat men je tegemoet komt.