Wat voor rekentest kan ik verwachten voor de vacature van helpdeskmedewerker bij een zorgverzekeraar?

Volgende week ga ik solliciteren voor de functie van helpdeskmedewerker bij een zorgverzekeraar. Er zijn een aantal tests die ik moet afleggen waaronder een rekentest. Ik ben erg benieuwd wat voor soort sommen/rekenmethoden dit kunnen zijn zodat ik in het weekend kan oefenen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt er nogal van af wat voor soort helpdesk dat is. Is het voor de afdeling klantenservice? Of moet je professionals helpen met technische zaken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klantenservice idd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor de vraag

Het beste antwoord

Dat zouden testen kunnen zijn waarbij je logische cijferreeksen moet afmaken, maar ook het maken van werkschema's. Ik vond een site met een paar voorbeelden onder het kopje "numerieke intelligentietest", kijk daar eens naar.

Omdat je als helpdeskmedewerker van een zorgverzekeraar veelal medische vragen moet beantwoorden, zou het ook geen kwaad kunnen je kennis op te spijkeren op dat gebied. De test hieronder is waarschijnlijk veel te moeilijk voor een 1e sollicitatie maar dan heb je in ieder geval al eens gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk stelde het niks voor, bleken gewoon 10 willekeurige sommen op groep 8 niveau te zijn, dat noemen ze dan een rekentest.