Wat zijn de mogelijkheden betreft leren en werken in de financiele sector? Het liefst richting accountant opleiding.

Ik wil graag een werkgever die trainingen/opleiding aanbiedt in de bovengenoemde richting. Een voltijd studie is geen optie. Hebben jullie ideeen/ervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je nu nog geen enkele opleiding hebt op dit gebied en accountant wilt worden, zul je eerst in dienst moeten komen bij een accountantskantoor dat ook bereid is de (dure) accountantsopleiding te betalen, die je dan in deeltijd volgt bij een erkende opleider.

De praktijkopleiding duurt 3 jaar en hieraan kun je deelnemen als je op een accountantskantoor werkt dat aan bepaalde eisen voldoet. De theorieopleiding voor (AA-)accountant kun je op verschillende plaatsen volgen, in voltijd, deeltijd en duaal. Als je de opleiding voltijds zou kunnen doen (maar dat was geen optie, begrijp ik) duurt hij minstens 4 jaar. Zie http://www.nba.nl/Studie-en-Opleiding/De-opleiding/AA-theoretische-opleiding/Hbo-bachelor-of-Economics-Accountancy-bachelor-AC/

Maar dit is theorie. Je moet al een financieel-administratieve/bedrijfseconomische vooropleiding op minimaal mbo4-niveau hebben om aan die studie te kunnen beginnen..

Er is natuurlijk ook een andere route... eerst diploma's van de cursussen PDB en MBA halen. Die zijn elk binnen een jaar te doen. Gaat het goed, dan doorgaan voor SPD... dan heb je een goede bedrijfsadministratieve ondergrond op hbo-niveau.
Als je de mbo-4 opleiding administrateur hebt, kun je ook beginnen aan de AA-opleiding.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank.