Kan de werkgever mij verplichten een vrije dag of middag op te nemen?

Door een plaatselijke feestdag heeft de werkgever besloten dat de winkel in de ochtend open is en ’s middags is de winkel gesloten. Deze dag is volgens mijn rooster een dag dat ik zou werken. Werkgever heeft niet in de arbeidsovereenkomst geen enkele bepaling opgenomen over verplichte vrije dagen. Ook wordt er geen atv toegekend.
De vraag is nu of de werkgever mij toch kan verplichten vakantie verlof op te nemen voor die middag of mij die uren op een andere dag te laten inhalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja , in de meeste gevallen ja . In de meeste cao 's staat zo iets , dat de werkgever een of meer dagen als verplichte snipperdag kan aanwijzen . Ook bij bedrijf's sluiting ivm zeg een dag tussen feest dagen . Of bij bedrijf's vakantie's ja . Het moet mogelijk in de cao nogmaals beschreven zijn maar de wet geeft de cao alle ruimte in .