Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn werkgever mij verplichten steeds pauze te nemen wanneer het rustig is?

Ik werk in de horeca, zodra het rustig is, dan wil mijn werkgever dat ik pauze neem zodat het hem geen geld kost. Echter, ik ben ingeroosterd voor constant verschillende uren en het komt wel eens voor dat ik bijna 3 uur pauze moet opnemen. Dit kost mij dan weer geld mede vanwege reiskosten die ik zelf moet betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

nee , dit kan niet en moet je ook zeker niet doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedere werknemer heeft per 8 urige werkdag recht op 3 pauzes. 2 x een kwartier koffie of thee pauze en 1x een half uur lunchpauze. De tijdstippen mogen in onderling overleg vastgesteld worden. Pauzes tezamen langer dan een uur op een 8 urige werkdag zijn voor rekening van de werkgever. Dwz. Deze pauzes moet hij doorbetalen en mogen niet in mindering gebracht worden van het minimum van 8 uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net als bij spekkebekkie: de vraagsteller heeft behoefte aan een bron die hij aan zijn werkgever kan laten zien. Hij kan niet verwijzen naar Goeie Vraag omdat Beer56 dit zegt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding