Heb ik recht op WW uitkering als mijn ziektewetuitkering stopt?

Op 14 oktober 2011 heb ik een kijkoperatie gehad aan mijn knie. Op dat moment had ik nog een werkgever en ben daar ziek in dienst gemeld.

Helaas heeft mijn werkgever besloten mijn contract niet te verlengen en ben op 30 september 2012 ziek uit dienst gegaan. Op 1 oktober 2012 had ik recht op ziektewetuitkering.

Inmiddels zit ik bijna 2 jaar in de ziektewet en heb mijn WIA aangevraagd.

Vandaag had ik een afspraak met de arbeidsdeskundige, aan de had van het rapportage van de verzekeringsarts ben ik volledig arbeidsgeschikt verklaard. Ondanks mijn knie/dystrofie klachten. Mijn ziektewetkuitkering stopt op 11 oktober 2013.

Heb ik nu nog recht op WW uitkering of moet ik direct naar de bijstand?

En wat gebeurt er als er toch wordt besloten begin oktober dat ik moet revalideren in een revalidatiekliniek.

Alvast bedankt,

Groetjes Tanja

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Tanja, Je wilt weten of je recht hebt op een WW-uitkering na afwijzing van je WIA aanvraag. Om voor een WW-uitkering in aanmerking te komen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen:
- Je bent verzekerd voor werkloosheid. Dit is meestal zo als je bij een werkgever in dienst was.
- Je bent direct beschikbaar voor werk.
- Je hebt in de periode van 36 weken voordat je ziek werd, in minstens 26 weken gewerkt.
- Je bent niet door eigen schuld werkloos geworden. Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/vcVYoP. Verder vraag je je af wat er gebeurt als er wordt besloten dat je toch naar een revalidatiekliniek moet. Wordt er na afwijzing van de WIA-uitkering door je behandelend specialist besloten dat je moet gaan revalideren?
Dan geef je dit aan UWV door. UWV zal je recht op een WIA-uitkering dan opnieuw beoordelen.
Het kan zijn dat je toch nog een WIA-uitkering gaat ontvangen voor de periode die de revalidatie duurt.
Je kunt namelijk in deze periode geen WW-uitkering ontvangen omdat je niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.
Ziekmelden is ook niet mogelijk omdat je al 104 weken Ziektewet-uitkering voor deze klachten hebt onvangen. Actuele informatie over het (opnieuw) aanvragen van WIA vind je hier: http://bit.ly/15KYmXX. Ik wens je veel sterkte met je knie. Met vriendelijke groet, Yvonne
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare

Antwoorden (1)

Als je voldoet aan de eisen voor de WW heb je recht.
Minimale eis 26 weken gewerkt in het jaar voordat je ziek werd.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb inderdaad daarvoor 26 weken gewerkt.
Ben begonnen met werken weekendwerk op 01-05-2002 dit heb ik gedaan tot 31-12-2008. Daarna ben ik fulltime gaan werken totdat ik ziek werd. Tellen mijn jaren als weekend werk ook mee in de WW uitkering?
redhouse
10 jaar geleden
Ze zullen als arbeidsjaren worden mee gerekend , betekent mee tellen duur WW
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! De arbeidsdeskundige had erover dat ik mijn WW al verbruikt had tijdens mijn ziektewetuitkering. Vandaar mijn vraag!