Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in welke loonschaal hoor ik werkelijk thuis? Ik werk als vakkenvuller/magazijn en sinds 2 jaar ook enkele uren en soms 3/4 weken op de reachtruck.

Ik werk enkele jaren als vakkenvuller/magazijn bij een groothandel en sinds 2 jaar ook enkele uren en soms 3/4 weken aaneen op de reachtruck met certificaat behaald via de werkgever. Nu kom ik erachter dat ik al die tijd betaald krijg als "vakkenvuller schaal 1" terwijl reachtruckchaufeur schaal 3 is. heb ik dan ook het recht op betaling van schaal 3 of misschien schaal 2 omdat ik niet fulltime op de reachtruck zit en voor het grootste deel van het jaar vakken vul...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor dit probleem bestaat geen kant-en-klare oplossing.

Het gebeurt vaker dat iemand ook werkzaamheden uitvoert die deels in een andere loonschaal thuishoren. Maar je kunt niet gelijktijdig in meer loonschalen zitten. Je moet de werkzaamheden dus bekijken over een langere periode, zeg een paar maanden. Ben je dan het grootste deel van de tijd bezig geweest als vakkenvuller of als reachtruckchauffeur?

Als je het idee hebt dat je al enkele maanden gemiddeld meer uren op de reachtruck hebt gezeten dan vakken hebt gevuld, geef dit dan door aan je leidinggevende. (Als het goed is, heeft die dat zelf ook al gezien maar bij een groot bedrijf kan dat nog tegenvallen).

Houd het, gewoon voor jezelf bij: op die en die datum, van die en die tijd dat en dat gedaan. Als je, bij wijze van spreken, 3/4 van de maand op de reachtruck zou zetten en dat al enkele maandenlang, en als dit ook zo lijkt te blijven, dan is het tijd dat je een nieuwe functiebeschrijving krijgt met het daarbij horende salaris. Je leidinggevende moet dit dan bespreken met de afdeling personeelszaken, of hoe die bij jullie ook heet.