welk nivo moet je hebben als je actrice wildt worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K
Antoni
10 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?q=acteur&e=Beroep is veel informatie te vinden.
Amadea
10 jaar geleden
Vind jij iemand met een Havo-diploma een laag niveau hebben, grijze? Haar manier van communiceren klinkt misschien zo, maar ze is het toch echt niet...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Britt Dekker kan gewoon goed doen ALSOF ze dom is, dat is eigenlijk heel knap want inderdaad, als je links- of rechtsom een havo diploma kan behalen ben je slimmer dan de gemiddelde mens.
Amadea
10 jaar geleden
Te vergelijken met Adje (van de shows van Paul de Leeuw). Iedereen dacht dat hij werkelijk zo was, maar later bleek hij gewoon een goede acteur te zijn.

Antwoorden (4)

Daar zijn geen niveaus aan gekoppeld. Zelfs mensen met een verstandelijke beperking spelen in toneelstukken en films mee. Waar het om gaat is dat je talent hebt om te acteren. Je kunnen verplaatsen in het karakter van een ander persoon. Teksten goed kunnen onthouden en op de juiste manier ten gehore brengen. En de bijbehorende gebaren en gezichtsuitdrukkingen kunnen tonen.
Amadea
10 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of je er je vak van wilt maken of dat je vooral als hobby graag acteert. Als je er echt je brood mee wilt verdienen, moet je natuurlijk op een behoorlijk niveau kunnen acteren. Als je bij een amateurvereniging speelt zijn daar ook wel eisen aan verbonden, maar daar heb je nogal veel verschillen in zitten, van gezelschappen waarbij per jaar een x-tal voorstellingen op hoog niveau worden gegeven voor betalend publiek tot verenigingen waar het enkel draait om de hobby en het lol hebben samen en waar nooit echte voorstellingen worden gegeven. En natuurlijk alles daar tussenin.

Maar het niveau waarop iemand acteert, hoeft niet gerelateerd te zijn aan het intelligentie- of schoolniveau. Ik krijg namelijk de indruk dat vraag daar een beetje naartoe gaat. Een toneelschool of een hogeschool voor de kunsten is - zoals de naam al zegt - een HBO-opleiding. Maar er zijn genoeg goede acteurs die nooit een formele toneel-opleiding hebben gevolgd. Sommige mensen hebben gewoon talent, of kunnen één bepaald soort rol heel goed invullen maar niet voldoen aan de brede waaier van opdrachten die een toneelschool vraagt. En andersom zijn er natuurlijk ook heel veel mensen die ooit de toneelschool hebben gedaan, maar die nooit professioneel acteur of actrice zijn geworden. Lang niet iedereen die aanleg heeft voor toneel heeft echt het talent, de stressbestendigheid en het geluk dat ze echt kunnen leven van hun acteerprestaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt vanaf een mbo-opleiding een opleiding volgen tot actrice. En hoe hoger je niveau b.v Hbo-opleiding dan heb je meer mogelijkheden voor het beroep actrice.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo stom dat mensen denken dat je met een opleiding acteur of actrice kunt worden. Acteren is een talent, je kan het, of je kan het niet. Dus als jij wilt acteren, moet jij je talent aantonen. Genoeg mensen die de toneelschool hebben afgerond, maar er echt niks van bakken. (Kijk maar naar gtst waar het acteerwerk 0 is)