is mijn officiele waarschuwing ongeldig?

hallo

ik heb vorige week een officiele waarschuwing ontvangen, maar in mijn ogen zeer onterecht, het gaat niet om onproffesioneel gedrag, ik ben altijd collegiaal, klantvriendelijk, zeer flexibel, ik werk deze week dus al 51uur voor mijn baas, terwijl ik er 39 had moeten hebben, maar omdat ik na hun zin te weinig schoonmaak, komen ze met die officiele waarschuwing dus, zoals ik al schreef is dat niet terecht.

maar nu, ik heb dus niet in mijn handen gekregen, de bedrijfsleider heeft hem voor me op tafel neergelegd, ik heb niks moeten tekenen voor ontvangst, hetzelfde is dus, dat hij hem naar me huisadres gestuurd heeft, maar niet aangetekend. door de reguliere post dus.

wat zou dat allemaal te betekenen hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Een officiële waarschuwing betekend buiten de waarschuwing zelf ,dat je werkgever bezig is een dossier aan te leggen waarmee deze in de toekomst bij een eventuele ontslagaanvraag sterker staat.

Daarom is het van de werkgever niet handig dat ze je niet hebben laten tekenen voor gezien of die waarschuwing aangetekend hebben verzonden.

Als je het niet eens bent met de waarschuwing kan je het beste schriftelijke hiertegen bezwaar maken, waarbij je jouw kant van het verhaal zo objectief en nauwkeurig mogelijk uiteenzet en dat dan aangetekend versturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het betekent , dat je werkgever vind dat jou gedrag , of prestatie onder de maat is ! Althans van uit zijn referentie ! Het zullen dingen zijn waar hij jou al eerder op aangesproken heeft . Of gezegd . Nu stuurt /,geeft hij het je nogmaals op papier . Mocht jij het met de inhoud niet eens zijn dan moet je daar op antwoorden liefst op papier . Dus ik doe dit of dat wel goed , waar baseerde u dat op in uw brief , bla bla dus verdedig je zelf . En vraag hulp en begeleiding hoe je wel goed zou kunnen werken volgens de norm . Die punten uitgereikt hebben met getuige de zelfde status als ouderwets aangetekend . Bij de meeste punten moet een werkgever aannemelijk maken dat hij de werknemer er op aangesproken heeft , genoeg begeleiding heeft gegeven enz . Ja wat al gezegd dit heet dossier op bouw . Voor een aantal punten Zeg te laat komen , werkweigering , afwezig zonder reden , kan de werkgever na een aantal schriftelijke waarschuwing een ontslag gaan aanvragen :( bij schelden belediging , stelen , bedreiging zelfs ontslag opstaande voet .,dat laatste kan je altijd weer in beroep gaan . Maar meestal wil de werkgever gewoon dat je je zelf verbetert dus goed presteert met deze actie ! Dus nu genoeg gepraat doe het .Zet ook in je antwoord dat je altijd bereid bent te leren en waarom hij jou zo vaak (lang ) inzet, als hij niet tevreden met je is . En jouw meer dan je contract uren laat werken . Succes en hou je rustig en teken niks .