Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie verzint de reclame/advertenties?

http://www.blubr.nl/reclame/top-3-outdoor-advertising-januari/

op deze website zie je 3 voorbeelden van creatieve outdoor advertising. maar wie verzint dit? welke baan hoort daarbij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mocht je geïnteresseerd in een baan als bovengenoemde dan is CMD (Communication & Multimedia Design) een erg geschikte opleiding ;) (spreek uit ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toevallig over die opleiding gelezen, en ben erg geïnteresseerd.. twijfel nog tussen CMD en MIC maar denk dat MIC een minder speelse kant of hoe je dat ook wil zeggen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat MIC is maar ik weet wel dat wanneer je CMD gaat doen je een goede kans hebt om een baan als deze te krijgen. Ik ben zelf ook redelijk geïnteresseerd in een baan als deze, dat was ook de reden waarom ik CMD ben gaan doen. In verscheidene projecten proberen ze je aan te sporen om creatief te denken en bijvoorbeeld dit soort concepten te bedenken. Succes met beslissen!

Andere antwoorden (5)

Reclamebureau’s. Daar werken reclameverzinners. Lijkt me een ideaal beroep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reclameverzinners heten art directors :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx. Nuttige toevoeging voor wie het weten wil :-)
Persoonlijk hou ik het Nederlands liever nederlands.
marketeur. Ook wel 'reclamejongen' genoemd op de site.

Lijkt me een geweldig beroep, maar je moet enorm creatief zijn en precies weten waar de grenzen van het acceptabele liggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt gedaan door speciaal daar voor opgeleide "Gebakken Lucht' bakkers!
Gaat ontzettend veel geld in om,dus zeer lucratief beroep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Art directors. Dat zijn de mensen die het geheel verzinnen. En zij zijn in in dienst bij Marketingbureau's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een reclamebureau werken ze in een team.
Dat wordt het creatief team genoemd en bestaat vaak uit een art director en een copywriter..

Om het heel kort te houden.

De Art Director is iemand die over de vormgeving gaat, de copywriter over de tekst.

Samen gaan ze brainstormen over een reclame dat ze moeten verzinnen.. (zit een heel proces vooraf)

Uiteindelijk werken ze bijna altijd met z'n twee..

Tip: lees het boek zapklare brokken. Daar vind je het antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding