Mag je als cassiere bij de AH gekleurd haar hebben?

Ik wil mijn haar roze, paars dip dyen maar sommige mensen zeggen dat het niet mag. Overigens heb ik in mijn contract er niks over gelezen ( wel geen armbanden, nagellak, sterke parfum etc)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K
Amadea
10 jaar geleden
Echt waar, geen nagellak? Toevallig heeft gisteravond een kassière met felgekleurde nagellak mijn boodschappen bij de AH afgerekend....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit per filiaal verschillend is, in Amsterdam zullen ze daar toleranter mee omgaan, dan in een klein dorp. Vraag het dus na bij je leidinggevende.
grasmaaier
10 jaar geleden
In de AH bij mij om de hoek werkt al een half jaar een cassiere met roze, paars, en oranje haar. Dus ik denk dat het gewoon mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja echt nagellak mag officieel niet. Maar ze doen er niet moeilijk over. Ja ik zal het zeker even na gaan vragen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anders moet je gewoon zeggen dat je van je geloof deze haarkleur moet hebben. Dan mogen ze het niet verbieden ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het gevraagd en ze vonden het goed :)

Het beste antwoord

Je mag je haar in principe in alle kleuren verven die je wilt. Maar besef wel dat je als caissière een vertegenwoordiger bent van AH.

Als de leidinggevenden van AH jou haar niet bevallen kunnen ze je niet op staande voet ontslaan, dat is namelijk geen gegronde reden, maar verwacht ook geen contractverlenging! En als het mogelijk is, plannen ze je het liefst zo min mogelijk/niet in tot je contract verloopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk mag dat zelfs als je kaal bent maakt het niks uit? Zij beslissen niet over je haar die wat je zelf wilt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is je bron? Ze bepalen blijkbaar ook over je nagellak dus waarom niet over je haarkleur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ze beslissen niet over mn haar kleur maar wel of ik er mag blijven werken natuurlijk
Ik ben bij AH naar huis geschopt toen ik met blauw haar op mijn werk kwam :-D

Het was overigens uit een spuitbus, dus ik kon het zo uitwassen.
Daarna ben ik alsnog komen werken.

Nagellak was bij ons op de deli/kaas niet toegestaan, dit omdat nagellak in combinatie met vleeswaren niet gaat. Vleeswaren gaat naar nagellak smaken.

In je contract of in de huisregels zal iets staan over "Representatief" en dat is een heel weid begrip! Want je kan je haar keurig schoon hebben, netjes in model, en knalpaars! Het is maar net wat het MT er van denkt.

En als zij het goed vinden, dan kan het zijn dat de OM langs komt, en het nog af keurt.

Om je eigen in te dekken, zou je dit toch het beste kunnen vragen bij je leidinggevende. Dit om teleurstellingen of boze gezichten te voorkomen.

Of doe net als ik, verf het eerst met een spuitbus. Ik wilde namelijk mijn haar echt blauw verven, maar ik was bang dat het niet mocht.

Daarom deed ik het eerst met een spuitbus. Als ze daar niets van gezegd hadden, had ik daarna die €50,- bij de kapper wel uitgegeven.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is inderdaad wel een idee, al geeft het wel erg af bij mij. Ik ga het wel gewoon even navragen