Mag een zgn LIO statiare aan de PABO basisonderwijs, direct aan de stageperiode zelfstandig lesgeven?

Ik zie steeds meer stagiares die naar het 4e jaar van de PABO gaan direct zelfstandig een groep draaien. Het lijkt volwaardige goedkope arbeidskrachten te zijn. Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat mag als er een leerkracht IN het gebouw aanwezig is en op een basisschool is dat meestal wel het geval.

"Een lio heeft nog geen onderwijsbevoegdheid, maar mag wel lesgeven zonder begeleiding van een docent. De school en de lio maken samen afspraken over de taken en activiteiten die de lio uitvoert. Daarnaast worden in een leerwerkplan de startverantwoordelijkheden en leerdoelen vastgelegd. De lio stelt het leerwerkplan op. De lerarenopleiding en het schoolbestuur keuren het plan goed. "