Welke ''retail'' opleidingen kan ik combineren met mijn baan?

Goedenavond,

Momenteel werk ik in een woon/deco winkel.
Graag zou ik verder willen studeren naast mijn baan, met deze studie zou ik mijzelf graag willen motiveren om hogerop te komen in mijn functie.

Ik ben nu 20 jaar oud en heb de VMBO met hoge punten afgerond, hierna heb ik een mbo opleiding gedaan waar ze mij adviseerden om de havo toch te proberen. Helaas is het bij de havo flink misgegaan, hierdoor heb ik geen havo diploma kunnen halen en heb ik bijna alleen maar full time gewerkt.

Van kennissen heb ik gehoord dat ik een soort 20+ toets kan doen waardoor ik direct een HBO opleiding zou kunnen beginnen. Is dit allemaal mogelijk, en kan ik hierdoor mijzelf motiveren om mijn huidige functie in een aantal jaren op te krikken?

Alvast bedankt voor de interesse en hulp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zou verder kunnen studeren onder de noemer "Voortgezet Algemeen Volwassenenonderwijs" ingeval je toch een diploma wenst te behalen dat gelijkgestemd is aan het Havo onderwijs. Neem hiervoor contact op met de Rijksoverheid en/of het Ministerie van Onderwijs.

Je zou ook met jouw baas kunnen gaan praten en vragen of je mettertijd op basis van jouw talenten en ervaringen hogerop kan komen binnen het bedrijf.

Via bijgevoegde links kan je extra informatie bekomen.

Wiens wil, om waar dan ook te komen, sterker is dan de obstakels onderweg die komt vroeg of laat exact daar waar die altijd al wilde komen!

Blijven Geloven in jouw eigen talenten is dé Boodschap om over heel de levenslijn het Vertrouwen te behouden in de haalbaarheid van je doel én om steeds opnieuw Plezier te beleven aan het onderweg zijn naar eender welk doel.

Wie NU Gelukkig is met wat is zoals het is die is Rijker dan eender wie ;-)

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ja,
ik vergat ook deze mogelijkheid nog.
Je kan ook nog verder studeren via de formule "Afstandsonderwijs" http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/beschrijvingen/nederland/afstandsonderwijs/ Wil je weten wat afstandsonderwijs inhoudt dan geef ik je deze link nog mee: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afstandsonderwijs Liefs en Veel Succes ermee!