Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend de zin "En eindigt van rechtswege op..."?

Ik heb net een contractverlenging binnen gekregen van 12 maanden, voor mijn werk.

Maar aan het eind van de brief staat: "De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan onder dezelfde arbeidsvoorwaarden zoals vastgesteld in uw arbeidsovereenkomst welke op 26 november 2012 met u is gesloten en eindigt van rechtswege op 25 mei 2014."

Betekend dit dat ik dan alsnog mag ophoepelen?

4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Van rechtwege" betekent: automatisch. Op die datum is de arbeidsovereenkomst afgelopen, zonder dat iemand je daar vooraf op moet attenderen of zonder dat er sprake is van een opzegtermijn.

Als je het zo stelt: ja, na die datum moet je ophoepelen... tenzij je een nieuwe arbeidsovereenkomst overeen kunt komen voor bepaalde of onbepaalde tijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de volledigheid:
een tijdelijk contract kan maximaal 2 keer verlengd worden. De totale duur van eerste contract + verlengingen mag niet meer zijn dan 36 maanden. Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 36 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. (De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn, anders begint de telling opnieuw).
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je eerste contract eindigde ook van rechtswege op een bepaalde datum en toen kreeg je een contractverlenging.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oke duidelijk, bedankt :-)
Ik meen me ook te herinneren dat een tweede verlenging officieel niet lager mag zijn dan je vorige verlenging, maar ja, als je moet kiezen tussen 6 maanden verlenging, of hoepelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit Heer. Je komt alleen sneller naar je 3 contracten (of je definitieve ontslag).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding