Wat betekend de zin "En eindigt van rechtswege op..."?

Ik heb net een contractverlenging binnen gekregen van 12 maanden, voor mijn werk.

Maar aan het eind van de brief staat: "De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan onder dezelfde arbeidsvoorwaarden zoals vastgesteld in uw arbeidsovereenkomst welke op 26 november 2012 met u is gesloten en eindigt van rechtswege op 25 mei 2014."

Betekend dit dat ik dan alsnog mag ophoepelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"Van rechtwege" betekent: automatisch. Op die datum is de arbeidsovereenkomst afgelopen, zonder dat iemand je daar vooraf op moet attenderen of zonder dat er sprake is van een opzegtermijn. Als je het zo stelt: ja, na die datum moet je ophoepelen... tenzij je een nieuwe arbeidsovereenkomst overeen kunt komen voor bepaalde of onbepaalde tijd. Toegevoegd na 2 minuten: Voor de volledigheid: een tijdelijk contract kan maximaal 2 keer verlengd worden. De totale duur van eerste contract + verlengingen mag niet meer zijn dan 36 maanden. Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 36 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. (De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn, anders begint de telling opnieuw).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100