Hoe van vmbo-tl naar fysiotherapie?

Binnenkort heb ik mijn vmbo-tl diploma en ik wil uiteindelijk graag fysiotherapeut worden. Mijn vakken sluiten niet aan op een van de profielen binnen havo, dus via havo is geen optie. Welke mbo opleidingen zou ik kunnen volgen om vervolgens hbo fysiotherapie te kunnen doen? Liefst een twee jarige opleiding.

Toegevoegd na 37 minuten:
Met een tweejarige mbo opleiding bedoel ik een tweejarige mbo opleiding, dus geen mbo niveau 2 opleiding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.9K

Het beste antwoord

Je moet een MBO4 opleiding doen, welke maakt niet uit maar het is natuurlijk wel handig als je iets zoekt in de gezondheidszorg bijv doktersassistente. Houd er wel rekening mee dat je voor fysiotherapie moet loten en dat het een in verhouding zware HBO studie is.

Je wordt tot deze opleiding toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo- 4-diploma. Er gelden geen aanvullende eisen. Het vak biologie wordt in alle gevallen aanbevolen.

Kies je voor fysiotherapie? Meld je tijdig aan!

Fysiotherapie is een populaire studie met meer geïnteresseerden dan opleidingsplaatsen. De opleiding heeft daarom een numerus fixus: een beperkt aantal plaatsen. Dit betekent dat er een decentrale selectie plaatsvindt en dat er geloot wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
MBO4 verpleegkunde is ook handig: http://www.mbostart.nl/mbozorg/verpleegkunde/

Hier de andere mogelijkheden waaronder doktersassistent: http://www.mbostart.nl/mbozorg/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, ik denk dat ik voor doktersassistent ga :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zit dit jaar in mijn laatste jaar MAVO en ga hierna het CIOS doen (mbo niveau 4) dat is een sportopleiding. fysiotherapie lijkt mij erg leuk weet iemand misschien of het CIOS hier een beetje op aansluit?